tisdag, juli 20, 2010

Borås sjukhus

Idag fick jag göra ett hastigt studiebesök på Ögonkliniken på Borås sjukhus. Mattias hade nämligen svingat runt i en stolpe och lyckats rispa upp hela hornhinnan på något vasst. Han ringde från vårdcentralen och meddelade att det var brådskande, så jag fick stiga upp från min djupa skönhetssömn för att köra honom. Ja, han förklarade mycket utförligt vad som hade hänt, tyvärr är jag ju teknisk dyslektiker så jag förstod bara, mitt bland alla fackliga termer, att det hade att göra med något vasst som kommit farande genom luften. Enligt vårdcentralens läkare var Mattias "tämligen frisk". Nu får han ha lapp för ögat, ögondroppsbehandling och jag är hädanefter chaufför i den här familjen! Äntligen lite makt ! Dessutom kvider han och säger att han får vätskebrist av att grina så mycket och att han vill ha glass. Jag säger då det.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Han ser ju ut som en riktig pirat iallafall! Du får hälsa honom från oss med en liten kryapådigkram!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Njae, nu tror jag nog att det är sjörövarfabbe som har fått makten på riktigt... Ja, om har tar tillfället i akt att utöva den rätt bara vill säga, men det tror jag nog - det där med glassen är ju ett bra steg i rätt riktning ! :)

Tur att det gick som det gick - ögon är ömtåliga och de går ju inte att byta ut...


Henke :)

"Familjen Magnus" sa...

Ajaj nu har du väl en snygg ögonlapp och låna ut till nån liten pirat på vretavägen? krya på dig!