lördag, juli 24, 2010

Träning och lördagsmys



Jag och Goliat tränade i vår ensamhet (som vanligt). Blandat resultat kan man väl säga.. En rolig grej var att det var en hel flock människor, överförfriskade som tusan, som hade lekar precis bakom stugan vid brukshundsklubben. Det märks att Goliat har vuxit upp i stan där man får vänja sig tidigt att träna på närmsta gräsfläck med störning runtomkring sig! heh

Jag har valt att visa misstagen idag. Det är ingen mening att jag lägger upp perfekta skick, och får er att tro att vi är på väg ut på tävlingsbanan snart. I ställandet så finns det gånger när han inte stannar (precis som på filmen). Det är en aning frustrerande, någon som har något förslag?


Lördagsmys: en bok, lösgodis, Pringles och märgben...




Rutan utan ljud.
Här var målet att på något vis försöka få honom att hitta mitten... Jag använde en targetmatta från början som jag sedan gjorde mindre. Så stor förvirring rådde mot slutet av passet. Som ni ser så ser han lite galen ut och hoppar runt och utstrålar "vadåvadåvadåvadå?!". Det är ett tecken på dålig kommunikation från min sida tror jag, haha.. Men jag gillar hans fart och glädje. Han är fin, min Goliat :)

2 kommentarer:

Sofia sa...

hehehe det var ett riktigt galej där i bakgrunden. Bra jobbat!

Jessicah sa...

Jag ÄLSKAR attityden du lyckats jobba upp inför rutan. Yo go girl!