lördag, juli 10, 2010

Familjen



Den här dagen är jobbig.
Jag fyller 24 år imorgon, men jag önskar så att jag slapp bli vuxen.

Jag vill vara hemma i mammas hus igen. Jag vill vara hemma hos min mamma, vakna av frukost på sängen och paket och allsång som är sådär fin på ett charmigt halvfalskt vis. Mina systrar kryper upp i min säng när jag ska öppna paketen. Vi skrattar för att det är för mycket tejp. Sen går dagen med jordgubbstårta och mammas hemlagade mat. På sin födelsedag får man välja precis vad man vill äta, i alla fall hemma hos min mamma. Jag väljer alltid spagetti och köttfärssås.

Jag saknar min familj. Jag vet att det aldrig kommer att bli som när man var barn, men jag vill inte göra min egen tårta. Jag vill inte laga min egen mat och jag vill inte bo i ett kök utan gardiner. Ett riktigt råttbo är vad det är. Utan vare sig en mamma eller gräddtårta och presenter med för mycket tejp.

Det är inget skoj alls att bli vuxen.

3 kommentarer:

Jessicah sa...

Jag håller med dig vännen! Vi får komma på ett sätt att göra födelsedagarna roligare. Kram på dig!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Då betyder det att det är idag du har som mest ångest och vemod - värsta Bergman-bruden ju...

Men för att lätta upp stämningen lite så kan ju jag sjunga mer än lite halvfalskt för dig... Hmm...

Jag må hon leva
Jag må hon leva
Jag må hon leva uti hundrade år
Javisst ska hon leva
Javisst ska hon leva
Javisst ska hon leva uti hundrade år

Hon leve:
HURRA, HURRA, HURRA HURRA !!!!!!!!


Ett stort grattis från hela Lidköping med omnejd !


Henke :)

Susanne o Collin sa...

Grattis på födelsedagen Cecilia!! Vilket gott betyg du gett din barndom i bloggen. Tänk om alla "barn" hade haft det så gott :-). Nu får du föra den fina traditionen vidare ;-))) Visst fick du en födelsedagspuss av Goliat när du vaknade?
Kram Susanne