lördag, juli 17, 2010

Möte med vargar!


Tuva och Bella

Hanna med en av varghundsbebisarna

Mattias har jouren i helgen så därför är jag hundlös, Goliat är med Mattias på jobbet då nämligen. Då passade det ju alldeles utmärkt att jag och Hanna drog iväg till Grästorp för att hälsa på Ann och hennes hundar. Ann och hennes sambo har uppfödning av flatar och irländska varghundar och jag ville bekanta mig med henne och hennes hundar lite för att skapa kontakter inför framtiden. På sin gård har dom 4 varghundsvalpar som är 4 månader gamla. Dom har även en vuxen tik. Jag, som aldrig förut har fått vara nära dessa mäktiga djur, kunde inte annat än bli stormförälskad. Vilken otrolig ras! Så otroligt fina och trevliga. Flatarna var ju också väldigt trevliga, hihi.

Vi hann med att tjöta en hel del, fika och klappa hundarna.

Väl hemma igen gjorde Goliat en grundlig undersökning av varje centimeter av mina byxor och skor. Vem har min matte träffat? verkade han fundera på. Nästa gång får han nog följa med, för då kan det tänkas bli lite träning kanske?



Ann med två bebisar

Ann tränade lite på gräsmattan

"Matte, du är min idol"

Hanna var inte så där jättesugen på att pussas....

3 kommentarer:

Hanna sa...

Det är inte illa att fortfarande ha matte som idol när man är 12 år och stendöv :-)

Cecilia sa...

Nej, det är ascoolt verkligen! Att man dessutom knappt ser skillnad på henne och Bella och tror att båda är typ under 5 år är dessutom också ganska coolt :D

Anonymer sa...

Det va' några finna gulliga "vargar" till hundar minsann! Oj så hunden är döv det var en tuffing till hund. ;)


MVH Anonymer