söndag, augusti 01, 2010

Dagmatte sökes

Vi kampar med kampråttan!
Jahopp. Så var det då dags igen. För dagmatteångesten.
Jag ringde min dagmatte för att höra hur det verkade inför hösten för deras del. Kunde dom ha Goliat då också? Men tyvärr har deras lilla jack russel-hane gått och blivit hanhundsaggressiv.. Så dom kände att, eftersom Goliat inte är den som är den när någon muckar med honom, att det förmodligen inte skulle fungera så bra. Det kan jag ju hålla med om...

Så nu är jag alltså på jakt. Igen.

Jag har så bra vänner i Skövde så det kommer säkert gå att pussla ihop, i värsta fall. Men usch vad jag ogillar att utnyttja mina vänner och ställa till besvär. Nej, helst vill jag ju så klart hitta någon som vill ha Goliat om dagarna för att den tycker att det är kul själv. Inte för att den vill vara snäll mot mig!

Var inte förvånade om alla blogginlägg snart kommer att handla om vilka jubelidioter det finns därute som svarar på blocketannonser. Det är väl ganska stor sannolikhet att det blir så nämligen. Jag minns med fasa förra gången jag lade ut en dagmatte-sökes-annons. Jag tar bara ett exempel av många; en snubbe som krävde 200 kronor/timme i ersättning för att ha hand om min hund, "och då garanterar jag att jag håller hunden sällskap hela dagen". Ehm? Om jag skulle anställa så dyr hundvakt skulle det väl vara billigare att inte ens jobba! En färdig sjuksköterska har inte ens så bra timlön!! Ja, herre min körs. Jag har redan stressmjäll, och annonsen är knappt ens ute på internet ännu.

Blocket-annonsen

7 kommentarer:

Simon Fredriksson sa...

Synd att det är så långt till Skövde.

För övrigt tack för att vi fick låna Goliat idag! först tog vi ut Goliat på en 30 minuters lång promenad upp i skogen och efter en stund med fika och slappande så drog vi iväg igen den här gången en timmes lång promenad, Ner längs kvarnvägen och upp till vretavägen igen. Jag fortsatte själv vidare till mobitec och tillbaks!

MVH Simon

Cecilia sa...

Vad roligt att du kommenterat Simon! Du får visst låna Goliat när jag har praktik, han kan ju bo hos er på veckorna så kommer jag och hälsa på honom på helgen! hihi
Vad bra att han har fått en ordentlig promenad! Jag hoppas att han inte drog för mycket i kopplet, men du är ju rätt så stark så det gick nog bra. En annan gång får du prova att cykla en bit med honom. Jag kan visa dig hur du ska göra.
Hälsningar Cecilia

Susanne o Collin sa...

Lycka till med dagmatte sökandet. Jag fattar vilken ångest du har. Själv skulle jag nog aldrig hitta någon som dög :-)). Hua, vilken pärs.

Simon Fredriksson sa...

Nej han drog nästan inget men när han väl gjorde det var det bara och dra lite löst, Inga problem bara kul att ha en hund hemma ett tag! Att cykla med honom kan nog bli kul det också!och om han kommer över hit igen är ju bara kul!Längtar redan! Han är så lydig och bra lyssnade på reglerna!(Vilka rum och sådant han fick gå in i, Han satt så fint på dörrmattan och sov/vila! hehe)


MVH Simon

Henrik Hellemar sa...

Hej

Andas in... Andas ut... Andas in... Andas ut...

Du - det ordnar sig garanterat - annars får väl Goliat börja jobba han också - (nästan) alla gamla och sjuka gillar att få besök av en trevlig hund... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Jadå, det ordnar sig nog. Men jag ska ha praktik på sjukhuset så att följa med till jobbet är nog tyvärr inte aktuellt just denna period :)

Boel sa...

Åh va jag känner igen det där med hundvaktletande...ja kanske kan hjälpa till lite ibland=)
Kram