torsdag, juli 01, 2010

Bakdag

Jag och Mattias är inne i bakartagen här må ni tro! Det är mjöl precis överallt, och hela frysen är fullproppad med mästerligt utformade bröd av alla de slag. Här ska ingen behöva gå hungrig!
Annars är jag mitt uppe i 4nätterirad nummer 1 för sommaren, så här kommer det inte bli skrivet speciellt mycket. Goliat är med Mattias på jobbet hela veckan, idag hade dom ätit glass och badat i en sjö- det verkar som en standardaktivitet så här sommartid? Jag får även rapporter om att gubbarna i fikarummet matar i honom allt pålägg som finns tillgängligt, så mitt "banta Goliat"projekt kan man väl säga är lagt på is för tillfället.
Vi får ta tag i det de lediga dagarna istället.
Nu ska jag vila en stund innan det är dags att knata iväg till jobbet igen.

Jag och Mattias pratade lite löst om att boka en resa till januari nästa år, vi tänkte bli borta i 5 dagar och jag är jättesugen på en solsemester denna gången. Någon som har några förslag? Jag vill inte åka till något uppenbart "hej vi är från Sverige och åker charter"semester. Men ändå ganska lättvindigt där man kan sola, hänga och dricka paraplydrinkar och bränna näsan.
Marocko kanske? Thailand? Kom gärna med förslag!
Titta så gott!


Hårt arbete för Goliat denna veckan ;)

Marocko.....


3 kommentarer:

Jessicah sa...

Ta två veckor semester istället, fem dagar hinner man ju knappt dit på ;-) Jag röstar för Egypten!

Sofia sa...

ja ska ni åka i fem dagar röstar jag för ett resemål som inte tar så lång tid att resa till...nånstans i europa eller strax utanför men inte så man slösar bort halva semestern på själva resan.

Grekland är supernajs om man åker till nåt lite mindre ställe. Turkiet är också hemskt trevligt speciellt där det inte är så mycket turister. Marocco låter också bra, dit vill jag också åka. Spanien är ju också en pärla...Schweiz är wunderbar men då blir det sjö istället för hav men utsikten är oslagbar=)

Kram

Mona sa...

Planeringen är halva nöjet, så frossa i resekataloger. Billigt också ända tills man beställt.