torsdag, juli 08, 2010

Haggan och Grodan


Goliat är en badkruka

Sniff sniff

Mysan plumsar i första chansen hon får!
Jag älskar kalla och regniga sommardagar! Som nattjobbare sover jag så underbart bra när det är sånt väder ute! Imorse gick jag 40 minuter med hundarna i skogen och sedan kröp jag till kojs och vaknade inte förrän halv fem. Helt underbart!

När Mattias anlände till hemmet styrde vi våran röda lilla mara till käringaleden. Mattias har starka armar så han fick äran att gå med Mysan medan jag själv ansvarade för min rödvita lilla best. Mysan kan tyvärr inte vara lös alls, då hon sticker på vilt, så hon fick gå kopplad. Dagens rasexpertskommentar från Mattias var "Är det spets i den här eller? Hon drar ju så!". Vad säger ni spetsägare? Är detta ett rastypiskt beteende? Håhåjaja, jag säger då det. Jag måste ändå erkänna att jag är imponerad av denna lilla vovve. 10 år är hon, men verkar orka precis hur mycket som helst. Hon fick, efter att ha fått simma, också ett litet stolleryck där hon glatt gläfste och bet i kopplet. Jag och Mattias skrockade en bra stund åt detta, det såg ju för tokigt ut när denna stora kluns till hund hoppade runt som en kalv på grönbete.

Goliat var som vanligt en riktig badkruka och doppade bara benen. Han kan liknas vid dom där blekfeta tanterna i för små baddräkter som klänger fast vid bryggstegen och doppar en milimeter i taget. Dom modiga tanterna tar också några simtag innan dom återigen iglar sig fast vid stegen för att gå upp och sörpla i sig kaffe och kanelbullar som om dom bestigit ett berg. Precis så är Goliat när han ska bada. Mysan däremot överaskade genom att nästan dra med sej Mattias ner i djupet. Hon simmade sedan fram och tillbaka längs kanten och jag kände att det var synd att vi inte hade med linan. Det får vi ta med imorgon istället.
Nu ska jag till jobbet! Hepp!

Finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Här sitter jag och uppdaterar bloggen!

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Det är spets i Alice också - spets med ADHD och säkert en del andra bokstavskombinationer som inte alltid är så hälsosamma plus att hon troligtvis för överdoser av speed intravenöst också... Fast i morse när vi var ute och sprang så höll hon sig faktiskt i jämnt tempo vid min vänstersida hela tiden och jag kände henne inte ens i kopplet - till skillnad mot igår då hon for som en jojo och fram och tillbaks, runt och runt, upp och ner och kors och tvärs, snabbt och sakta och hit och dit... Man kan ju undra hur stor kortslutning det kan vara i en hjärna ibland alltså...

Jag funderar faktiskt på att åka ner till båtgården och bada Alice och ungarna idag... Och med tanke på Alice bokstavskombination i kombination med hennes simultana hörselblockad så lär det bli lina på henne också...


Henke :)