onsdag, juli 07, 2010

Vuxenlivets baksida.


Åh, jag är så ARG!

Jag satt i telefonkö i säkert 15 minuter för att få prata med kundtjänst på Agria djurförsäkring. Min nuvarande försäkring på Goliat kostar mig nämligen 243 kronor i månaden (jag skojar inte) och för tillfället känner jag att det är lite väl dyrt. Jag tänkte att jag skulle ha tagit bort hans livförsäkring nu i ett år, så att månadskostnaden eventuellt hade sänkts något.

När jag äntligen kom fram till drygkärringen i andra änden så visade det ju sig att min "förnyelsemånad" precis hade gått ut och nu får jag minsann vänta ett år innan jag får ändra något i försäkringen. Men KOM IGEN!? Det är 7 dagar sen! Dryga AS!
Tur att jag ska byta till Folksam så fort jag får chansen, just nu är jag så förbannad på Agria så jag känner för att skjuta pilbåge på deras logga eller bränna den samtidigt som jag lutar huvudet bakåt i ett ondskefullt skratt. Eller nåt annat till och med hemskare. Men jag kommer inte på något just nu. Somliga kan ju tycka att det är upp till mig att se till att läsa ordentligt på papprena som jag får hem i brevlådan. Det får man absolut tycka. Men jag har liksom betalat på den där sabla försäkringen i 3 år och aldrig behövt använda den. Alltid varit i tid med betalningen, aldrig krånglat med nånting. Lite schyssta kan dom väl ändå vara mot en då, nu när man verkligen behöver sänka sin månadskostnad?

Annars ska jag alldeles straxt åka och hämta lilla Mysan i Falköping. Hon ska bo här i ett par dagar medan Nike och Tony åker på semester. Det ska bli spännande, innan jag hämtar henne ska jag svänga förbi Hanna och låna ett läderkoppel. Så jag inte tappar henne denna gången också.

Tänkte också bara nämna att jag på söndag kommer att åka till Skövde stad för att lämna Mysgrisen och även träffa min kära Elin (som är på besök där över helgen, hurra!).
Så om det är någon som känner för att hänga med oss till Brona för lite hundträning så är det bara att dyka in. Ju fler desto störigare, som jag brukar säga! Ja, för hundarna alltså!

Ps. Jag håller på och piffar till bloggen så den ska bli lite sommarfin. Ha lite tålamod, jag är inte färdig än!

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Att det kunde finnas så mycket ilska i dig - det trodde jag inte... :) Men det är väl befogat tycker jag - försäkringsbolag är inget annat än kostymklädda Hells Angelsmedlemmar som pressar vanliga döingar på sina sista kronor och inte ett skit får man tillbaks för det finns alltid nåt litet fisntilt skit som gör att allt faller till deras fördel i alla fall... Blodsugare är vad de är !


Henke :)