fredag, juli 09, 2010

Nu är det tydligen helg!

Goliat på Mattias föräldrars gräsmatta

Jasså, det är fredag idag? Jag blir precis dagsvill när jag jobbar och vet till slut knappt vilket år jag är född känner jag. Men nu är det bara en natt kvar och sen gör jag helg! Imorgon när jag går av ska jag försöka gå upp vid senast ett, sen åker jag ut till Ölanda och går med hundarna där. Det fungerade nämligen jättebra att ha Mysan i Ainas gamla tvättlina (den Goliat brukar sitta fast i ute på gården). Mysan fick även bada med den nere vid ån, och oj som hon simmade!! Runt runt runt simmade hon och jagade vattnet som hon skvätte upp med framtassarna. Tyvärr blev hon lite för vild i sitt simmande och lyckades knyta fast sig själv på andra sidan ån, men efter en hjälteinsats där jag nästan plurrade i fick jag loss linan. Dagens goda gärning (men jag ska försöka att hinna med fler innan midnatt, jag lovar).

Planen för imorgon är att lägga ett spår till Goliat och ha ut honom i lite längre snöre. Vi får se hur jag lyckas. Jag får svänga förbi Orraholmen på vägen ut till Ölanda för att hämta några spårapporter, det är ju bra att använda nya pinnar varje gång egentligen.

Hepp, nu måste jag gå till jobbet! Ha en härlig helg gott folk!

Jag ute på hjältestråk!

Goliat springer som vanligt längs kanten



Inga kommentarer: