måndag, juli 12, 2010

Denna hetta!




Huvaligen. Vi orkar inte göra någonting i denna värme.

Dagens göromål:
1. Handla
2. Posta ett brev

Hur ska jag orka? Jag får nog dricka lite kaffe för att stärka mig innan. Och se till att hålla mig i mejeriavdelningen så mycket som möjligt i affären.

Idag har jag och Goliat sammanlagt varit ute i cirka tjugo minuter. Första vändan la sig Goliat ner i diket efter cirka tio minuter. Rätt i solen. Han verkade tycka att vi kunde vara ute och sola lite? Galen hund. Andra vändan gick vi dom 400 metrarna bort till parken och tränade lite inkallning med ställande. Han var så duktig! Men blev fort trött. Det är snart dags att gå till jobbet för mig, hur ska jag överleva natten? Jag har i alla fall bestämt mig för att ha kortbyxor på jobbet. Åt skogen med klädreglerna och policy, detta handlar ju om överlevnad!!

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Jag har aldrig sagt att jag älskar sommaren och värmen...
Jag har aldrig sagt att jag mår bra av den här olidliga hettan...

Nä, länge leve hösten med hög och klar luft. Några plusgrader, men hög och klar luft som man inte måste anstränga sig för att fylla lungorna med. Det gör inget om dte knatsrar runt fötterna när man går för det betyder att det är rimfrost i gräset. Det är härliga tider det...


Henke :)