tisdag, juli 06, 2010

Minnet är bra- men kort!

"I love you Boli!"
Det är inte så varmt i Herrljunga för tillfället. När mina vänner ute i landet ligger och glassar på stranden går jag morgonpromenad i tjocktröja. Idag har vi haft 17 grader varmt (eller kallt?) och molnigt. Perfekt dag för en cykeltur med andra ord! Vi gav oss iväg bort till Mattias föräldrar och cyklade en lång tur i skogarna kring deras hus. Det är så underbart vackert där, oändligt med gräsvägar och inte en bilväg så långt ögat kan nå. Efter ett par stopp för att dricka vatten i ån, hälsa på kossorna i hagen och undersöka några myrstackar var vi tillbaka på gården och gick ut spåret som jag hade varit så förutseende och lagt ut innan vi for iväg på cykelturen.

Spåret såg ut på följande vis (gjorde en liten ritning i paint som Mattias tyckte att vi skulle sätta upp på kylskåpet för den var så fin. Jag misstänker att han var ironisk.). 6 apporter i spåret idag, 5 stycken fick jag med mig hem. Inte illa ändå va? Det bruna längst ner i bilden är en väg, det ljusgröna är en äng. Resten är supertorr skog med en massa risbuskar och annat bröte. Jag hade med mig vatten men han behövde inte det, han spårade så fint hela vägen minsann! Sista pinnen sökte han helt sjukt intensivt efter (den låg lite dold bakom en grästuva). Jag är otroligt nöjd med hans intensitet på pinnarna! Däremot glömde jag ju så klart bort att göra pinnsöksövningen innan vi gick spåret- igen-. Minnet är bra, men kort....
Om ni inte förstår det så är det svarta sträcket där jag gick när jag la spåret. Det gråa är där Goliat gick när han spårade. Vi använde sele och koppel idag också, men jag börjar längta efter min spårlina (som tyvärr ligger kvar i Skövde). Jag skulle vilja börja träna honom i fulla linans längd snart....


















Cykla lite

Mamma Mu latar sig i hagen




Titta vilken hög med pinnar vi lyckades samla ihop! Duktig Boli!

Inga kommentarer: