tisdag, juni 29, 2010

Otroligt äcklig andedräkt

Tandinspektion
 Nej, nu pratar jag inte om varken mej eller Mattias.
Goliat har under perioder haft en så otroligt vidrig andedräkt, nu luktar det verkligen död och förintelse varje gång han råkar öppna munnen. Detta sker dessvärre flera gånger dagligen, speciellt nu när det är så varmt och han har ett stort behov av att ligga och flämta. Konstant. Så nu måste här göras något!
Han har lite tandsten längst in, men annars är hans tänder inte nämnvärt snuskiga.
Det känns lite knepigt att jag själv aldrig går till tandläkaren för att jag "inte har råd", men att jag för tillfället överväger ett besök hos hundtandläkaren. Ett bra tag har jag funderat på om han har något som fastnat i halsen och ligger och ruttnar därbak. Han hostar nämligen knepigt var och varannan dag och låter precis som när man själv har något som irriterar i halsen. Men det gjorde han ju även innan vi åkte till veterinären för läppinfektionen och hon tittade i halsen och såg ingenting. Frågan är om man ska gå vidare med detta? Hmmmm.
Imorgon ska jag i alla fall införskaffa en mjuk tandborste och så blir det hundtandborstning morgon och kväll ett tag för att se om vi kan få bukt med det värsta.

Matten beklagar sig över sina stinkande fingrar, hunden leker med pipleksak

3 kommentarer:

Susanne o Collin sa...

Kan han ha en halsinfektion tror du?? Collin stank i munnen när han hade ont i halsen. Fast han hade ju andra tecken också. Hostade och åt gräs. Däremot ingen feber eller matvägran.

Hoppas ni får bukt med lukten// Kram Susanne

Sofia sa...

Jag läser ivrigt letandes efter lösningar på detta problem...Frodo luktar ju inte heller rosor och förgätmiogej ur munnen=)

Henrik Hellemar sa...

Hej

Stinkande hundar är inget roligt... Inget roligt alls...

Sista bilden tycker jag är bra - det ser ut som du övar inför nån skolpjäs där du ska sitta och läsa... ;)


Henke :)