torsdag, juni 03, 2010

Laddar kameran...

... inför helgen som kommer!
Inledde sommaren med att gå bredvid på äldreboendet som ska vara min arbetsplats fram till slutet av augusti. Natten flöt på fint, jag tycker om att strosa runt i egen takt längs korridorerna, svara på ringningar och andas in sval sommarluft. Det enda som fördunklade min tillvaro denna första jobbnatt var att jag tyvärr har andra gradens brännskada på ryggen. Vilket innebär att även det tunnaste tyget känns som tusen nålar mot mitt skinn. Tyvärr är det mot policyn att springa runt och näcka på äldreboendet, så jag fick snällt ha på mig min arbetsskjorta och gå och plågas.

Imorgon tar min lillasyster Monica studenten, jag ska ta tåget till Örebro och gratta henne. Det känns helt absurt att hon slutar skolan nu. Detta måste ju innebära att jag typ är skitgammal? Jag har börjat komma på mig själv med att använda uttryck som "på den gamla goda tiden" och "när jag var i din ålder". Skrämmande, mycket mycket skrämmande. Goliat slipper tack och lov att bli stekt levande på ett varmt sj-tåg. Han kommer istället att ligga och glassa på Nike och Tonys gräsmatta tillsammans med polarna.

Sen bär det av tillbaka till Skövde och sen tidigt på lördagsmorgonen iväg mot Stigmansgården för en härlig hundhelg i Tiveden. Kameran sitter redan på laddning, detta kommer bli en helg att minnas.

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Att bränna sig är inget kul - det är förvisso länge sen jag gjorde det, men jag vet ändå hur oskönt det är...

Det där med att bli gammal... Det har faktiskt sina fördelar det också... Man lär känna personalen på apoteket, får en egen rullator som man kan hänga en reflex på, färdtjänst och sist men inte minst - medlemsskapet i PRO ! :)


Det blir lite av en hundhelg här också - Alice ska få sig en dusch nu och på söndag blir det utställning i Vänersborg... Det jädriga är att jag vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt för jag kan ju inte springa själv med henne... Men sånt löser sig alltid... Hoppas jag...


Henke :)