onsdag, juni 23, 2010

Arbetsvecka

Herrljunga Hembygdspark.
Fin, eller hur?

Goliat på bron vid Haraberget
Eftersom jag är ett sånt klantarsle så gick jag till jobbet igårkväll, glad i hågen och med nattamackan i högsta hugg. Bara för att vid entrén in till mitt arbete mötas av två kollegor som såg ut som två stora frågetecken.
"Näehä, ni är redan två? Ja, då går väl jag hem igen då!"
Ja, hörrni. Total förvirring råder i min skalle. Men ikväll och imorgon ska jag i alla fall arbeta, det är ett som är säkert- tror jag?

Jag vaknade ganska sent idag och brummade iväg till Orraholmen. Det är så himla ödsligt där nu på somrarna. Inte en käft där. Jag och Goliat tog oss en promenad i den underbara skogen runtomkring och tränade sedan lite på den nyklippta planen. Härligt tyckte vi.
Mattias plockades upp av min storebror så här hemma är det ännu ödsligare än på Herrljunga brukshundsklubb ska ni veta. Inte en endaste liten möbel och så bara jag och lilla Goliat. Uschiamej. Tur att jag snart ska fara hem till mamma.
Träningen idag gick förresten hyfsat! Vi tränade lite hopp-stå från sitt med varierat resultat, lite hopp över hinder och sitt med mycket lyckat resultat och så lite inkallning med ställande, också ganska varierat. Jag önskar mig ett säkert stanna-kommando i födelsedagspresent Goliat. Kan du ordna det? Det är ju gratis dessutom, så det kan du allt ge mej.

Jag tog mig också i kragen idag må ni tro!
Jag har ju inte skickat in Goliats SE UCH-papper. Så jag åkte hela vägen till Ölanda och Mattias föräldrar på jakt efter en skrivare- bara för att få upptäcka att det inte behövdes! Svenska KennelKlubben har minsann supermoderna saker, så det var bara att trycka tre klick och vips- så fanns titeln där!
Är det inte lite tjusigt, tycker ni inte det? ;)

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Visst är det härligt att komma till jobbet bara för att upptäcka att man inte ska jobba - jag hoppas på precis en sådan upplevelse i morgon ! :)

Idag har jag ägnat dagen åt fotografering - jag har fotograferat bananer och jordgubbar... Och jag har farit runt i divese butiker och jagat blod, men det var ingen butik här i stan som hade nåt hemma, så det blev till att beställa - kommer på måndag...
Så nu vill vi ha en kooiker-träff riktigt snart så att du får visa mig mer exakt hur man lägger viltspår - jag har läst och läst och läst, men inget går upp mot att få det förevisat - ja, du kanse till och med vill lägga spåret åt mig/Alice...

Du har förresten en uppgift att ta tag i - ta en kik på min blogg...


Henke :)

Mona sa...

Ha,ha,ha, Det verkar som att du trivs på jobbet!