måndag, juni 21, 2010

Livet

Ibland är livet nattsvart.
Jag följde med Hanna till veterinären i Vara idag på eftermiddagen då Limbo inte varit sig lik på senare tid. På den lilla lokala veterinärstationen kunde dom inte utröna mer än att han hade extremt dåliga blodvärden och en förmodad tumör i buken. De kommer att få åka på vidare utredningar till Göteborg och Blå Stjärnan imorgon.
Jag lider så med min vän, samtidigt som jag själv blir påmind om hur skört livet är. Vi är så dåliga på att ta vara på tiden vi har med våra kära vänner, och jordelivet blir ibland oväntat kort.
Ikväll sänder jag mina tankar till Hanna som förmodligen inte sover så gott inatt.
Jag önskar så att morgondagen för med sig glädjande besked.

Fina Limbo

2 kommentarer:

vickan sa...

Nej, livet är verkligen inget man ska ta för givet. Å det är hemskt när våra älskade vänner inte mår bra. Förhoppningsvis kanske det inte är så allvarligt som det lät idag, utan nånting som kanske går att lösa. Vi får vara glada att vi har våra veterinärer som kan hjälpa oss o hundarna när vi behöver det. Håller tummmarna för Limbo och känner verkligen me din vän, usch... jag vet hur det känns att ha en sjuk hund :(

Sofia sa...

Åh nej! Jag håller tummarna för att det ska var nåt som går över. Usch va trist=(