onsdag, juni 16, 2010

Träning och race i kvällssolen

Vi gick en sväng till rinken där Maja och Goliat busade med kottar

Grymt bra för vårat "Banta-Goliat"projekt
Jag och Sofia träffades en sväng för lite lydnadsträning i den svala sommarkvällen.
Jag själv tänkte lägga fokus på inkallning med ställande, där han fortfarande har lite dålig fart. Dom två första repetitionerna gick suveränt! Jag borde ha slutat där, självklart gjorde jag inte det och fick till ett par riktigt sega änna på slutet, som jag helst vill ha ogjorda. Ena gången seg start, dålig fart men bra ställande. Andra gången bra fart- men inget ställande alls.. Vad kan jag lära mig av detta? Att inte träna samma moment för många gånger. Yes.

Nöjdast är jag med Rutan. Jag lade Goliat och ställde ut en ruta cirka 10 meter bort. Det var Sofias koner och jag hade inte med mig någon targetmatta, men tänkte att det kunde vara skoj att prova utan. Och se själva på resultatet! Det syns tydligt att han är lite mer osäker på första skicket (det var dessutom utan kommando). Andra gången när han redan sprungit en gång och dessutom fick ett "ut"-kommando hade han ju mycket bättre fart.
En lite apportering hann vi också med, dock med lite hjälp på ingången..



Sofia och Frodo busade
Majelutt

Sent på kvällen gick vi en sväng och lät hundarna bada i kvarndammen...

Inga kommentarer: