söndag, juni 13, 2010

Hunddag i Karstorp

Mysan lämnades av hemma hos sig igår på förmiddagen och sedan åkte jag och Mattias till Jönköping för lite shopping på IKEA. Det är alltid en fröjd att springa runt i den underbara affären, jag fick mycket ny inspiration till hur vi ska ordna med lägenheten. Tyvärr är väl inte pengakontot speciellt expanderat, så det fick bli det "nödvändigaste" denna vända. Mattias köpte en ny kontorsstol, lampor till tak, golv och skrivbord, en fåtölj med fotpall till vardagsrummet och en del annat smått och livsnödvändigt (toaborste, varmkorv och mjukglass). Efter att ha stuvat in allt i mazdan, bra jobbat Mattias, fick jag köra hela vägen hem och gå en långpromenad i spöregnet. Goliat trodde att jag hade övergivit honom för evigt och blev mycket lycklig när jag återvände.

Idag ringde jag Mona och vilken tur jag hade! Hon och Leif skulle åka och kika i Karstorp på "Hundens dag" där, så jag och Goliat fick följa med.

Väl på plats träffade vi många bekanta ansikten, bland annat Kila!


Boel och Isa var också där

Stina tittar på lydnadsuppvisning och Kila vilar i solen

Lexy fick prova på vattenapportering





Cilla var också där med matte Inger!
Det blev en jättetrevlig eftermiddagsaktivitet för både hundarna och för oss. Det var uppvisning i nästan alla discipliner (jaktapportering, lydnad, rallylydnad och spår), rasparad, uppletsruta och tipspromenad med hundfrågor. Nu har vi allihopa tröttnöjda hundar och jag kan nu bänka mig framför teven med en liten mintkrokant (200 gram är väl inte så fasligt stor?). Imorgon planerar jag att styra kosan mot Mullhyttan, jag saknar min mamma som dessutom fyllde 60 år igår! Så kanske kan man dessutom hoppas på lite rester från kalaset i helgen, gottigott.

Jag blir lite sur när jag ser inläggen jag gör och upplösningen på korten blir så dåliga. Om ni trycker på bilderna ser ni dom i bättre upplösning. Undrar hur jag annars kan göra för att åtgärda problemet? Det är så orättvist, mina bilder är inte så dåliga som inläggen ger sken av.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst var det en bra dag! Roligt att springa på dig och Goliat, önskar er en riktigt bra sommar!

Kram Kathi och Loke

Mona med Lexy sa...

Skönt med trött hund och nöjd matte också. Ha en bra tur!