söndag, juni 27, 2010

Mammas 60-årspresent i all sin prakt!

Så var denna ledighet snart över. Jag och Mattias har varit hemma i min barndomsby för att fira min mammas 60årsdag med pompa och ståt! Vad nu det är för något? Ståt borde väl vara något otroligt högtidligt, men pompa? Det låter lite mossigt kan jag tycka.
Det blev mycket släktingar och självklart god mat. Goliat fick husera hemma hos min vän Sofia, då han inte är sådär överförtjust i stora folksamlingar. Men han skötte sig så fint med barnen den övriga tiden, Felicia följde efter honom som en liten svans och kommenderade både sitt, ligg, nej och kom och stå och allt på en och samma gång. Han saknade henne inte när vi åkte därifrån tror jag inte.

Idag har vi tillbringat dagen hos Mattias föräldrar. Det känns verkligen som att det är sommar när man kan sitta ute till sent på kvällen utan att behöva ta på sej extra kläder. Jag och Mattias kom på att vi skulle försöka fånga en kräfta i ån, tyvärr hittade jag inga och fick köldskador på benen- vattnet i ån hade tyvärr inte samma sommarkänslor som övriga landskapet och kändes som att isen hade brutits upp typ igår.




Fikadags!

1 kommentar:

Sofia sa...

Haha vilket galopp hopp...han ser ju ut som en häst när han hoppar så=)