torsdag, juni 24, 2010

En helt vanlig torsdag

Jag sov till klockan tre idag.
Goliat blev så lycklig när jag vaknade så han nästan slog knut på sig själv. Jag hade svårigheter att ta mig till badrummet för han liksom hoppade hipphoppsasteg framför mina fötter hela vägen. Han betedde sig precis som att jag har återuppstått från de döda. Jag upptäckte när jag återvände till sovrummet att jag förmodligen hade varit nära döden i min sömn. Dels hade jag dreglat ner hela Mattias kudde och dessutom svettat ihop underlakanet till en dragspelsliknande liten klump. Varför sover man som en klubbad säl på dagen?

Uschiamej.

Efter en lång, kall dusch, tre baljor kaffe samt några hårda klappar på var kind gick jag ut en promenad med kräket. Jojomensan, idag är han ett kräk må ni tro. Vi åkte till Orraholmen för tredje dagen i rad (anar vi ett mönster?) och tränade på att inte jaga trollsländor vid vattnet med sjukt dåligt resultat. Ibland känner jag att tålamodet tar slut på ett ögonblink och sedan är det som att mina öron fattar eld och jag blir vansinnig. Vi får försöka komma på någon bra metod för att komma till bukt med problemet. Lina och sele har jag ju tänkt, men råkar jämt glömma dom hemma och då går det ju som det går.
Lånad bild från google

Den här gången fick jag den fullkomligt värdelösa idén att jag skulle skvallra trollsländorna. Åh, så pedagogiskt! Äckligt optimistisk satt jag där med pannkakorna i högsta hugg och en förväntansfull "nu ska vi lösa det här på tre sekunder"min. Detta hade ju i ett helt annat sammanhang (exempelvis om hunden varit normalbegåvad och matten hade haft lite planeringsförmåga och tålamod) säkerligen kunnat fungera. Tyvärr gjorde det ju inte riktigt det i just det här sammanhanget.
Dom sabla flygfäna kände dessutom på sig att något var i görningen och svärmade plötsligt runt oss som flugor kring en kobajs. Det där med att börja på avstånd när man skvallrar blev på något vis bortglömt i denna inlärningsprocess. Jag övergick raskt till min inte lika milda (men dessvärre välbeprövade) gorma-allt-vad-du-har-metod som inte heller den fungerade så lysande. Goliat hoppade glatt runt i vassen och jagade sina älskade trollsländor. En hade han visst fått tag på och den hängde ganska osmakligt vid sidan om hans gläfsande mun.

Jag tror helt enkelt att jag får lägga ut en lina i bilen omgående.

3 kommentarer:

Anonym sa...

GLAD OCH HÄRLIG MIDSOMMAR !!

ÖNSKAR

Viggo och Lena

Cecilia sa...

Jajust ja, så är det ju midsommar också. Det hade jag nästan glömt bort! :) Glad midsommar ni med!

Susanne o Collin sa...

Ha..ha..ha.. återigen en helt underbart rolig blogg ha..ha...
Du skulle nog bli författare :-))

Ha en riktig skön Midsommar nu och pussa "det lilla kräket" från mig
Kram Susanne o Collin