torsdag, juni 10, 2010

Lata dagar

Vilar upp mig

Boli gör mig sällskap

Mysan myser
Efter en hård arbetsvecka har jag och Goliat styrt kosan till Skövde stad, återigen. Jag har haft körlektion och ska nu ägna resterande del av helgen till att börja tvätta den abnorma mängd tvätt som jag lyckats skapa under de senaste veckorna. Jag har nu kommit så långt ner i strumplådan att jag har på mig en randig strumpa på ena foten och en strumpa som är mer hål än tyg på den andra.

Goliat mår det goda livet för tillfället. Vi har nämligen tjejbesök! Hans dagmatte- och husse har åkt iväg till Sweden Rock och jag har förärats med uppgiften att passa deras border collie-blandning Mysan. Hon över tio år och en riktig liten donna må ni tro! Inte helt olik Goliat i egensinnighet, på eftermiddagspromenaden tänkte jag låta henne dricka i bäcken- och fick mig nästan ett bad själv när hon tog ett väldigt skutt rakt ner på det djupaste stället. Hon tycker tydligen om att bada, erhm.. Hon gillar inte trapphuset, men nu efter ett par vändor in och ut så går hon in utan att protestera och ser inte ut som att trappan ska äta upp henne. Bra.
Hon är otroligt lätt att ha hand om när vi väl har tagit oss in i lägenheten i alla fall, hon har redan hittat en plats att sova på (fårskinnet på soffan) och sover gott när vi inte är ute och går. Nice.

Inga kommentarer: