onsdag, juni 09, 2010

Arbetshästen

Det blir inte mycket till liv när jag gör mina pass på arbetet. Jag har just gått av efter tre nätters hårt slitande, jag känner mig nästan sjuklig i mina stackars klena små kroppsdelar. Det känns nästan som när man har varit förkyld, ont i lederna, stel och mycket trött i ögonen. Men det har gått bra, det får jag verkligen lov att säga. Goliat är lika beskedlig som vanligt, världens bästa nattjobbarhund. Förra året var jag en såndär läskigt dedikerad hundägare och gick minst 45 minuter skogspromenad med honom innan jag gick och lade mig. I år får han nöja sig med en 20 minuters kissa-och-bajsa-fort-som-tusan-runda och sen får han sova med mig tills jag vaknar framåt två-tiden. Då går vi ut och går en långpromenad, lagar lite mat och sen blir det till att lägga sig igen. Sova fram till åtta, gå en promenad och så tillbaka till jobbet. Inget vidare hundliv, tur att det inte är så många nätter i veckan.

Idag träffade vi i alla fall älsklingssnuttiplutten Hanna med Zipper och Limbo. Hurtigt värre blev det, då vi i spöregnet gick till hundklubben och tränade lydnad. Jag kände mig faktiskt rätt duktig, även om vi kanske inte åstadkom några underverk. Vid ett tillfälle råkade Goliat fastna med ena tån i nåt snöre som hängde från min lånade regnkappa och skrek som en stucken gris. Det var obehagligt, jag har aldrig hört honom skrika så. Som tur var så blev han nog mer rädd för gräsmattan än för min vänstersida och har därför inga mentala men efter händelsen.

Annars får jag väl också nämna några ord om M:s nya lägenhet. Den är så stor och fin! Jobbigt att bo på tredje våningen utan hiss, men tänk vad slimmad jag kommer att vara efter att ha sprungit upp och ned i den hela dagarna! Om Mattias dessutom ska fortsätta att glömma saker i bilen som han inte orkar gå och hämta och som han tvingar mig att springa efter så blir det ännu mer motion. För tillfället finns det heller varken möbler eller gardiner här, så hemtrevnaden är väl inte på topp om man säger så. Till helgen ska vi fara iväg till IKEA och köpa livsnödvändigheter (så som mörkläggningsgardiner, plastpåsar och kaffebryggare).

Nu ska jag springa ner i trapportna och bort till affären för att köpa färskpotatis, sill och gräddfil som jag och Mattias ska kalas på till kvällsmat. Mums!

Inga kommentarer: