fredag, juni 18, 2010

Roadtrip och besök i Vara

Sötingen på strapats
 Efter en trevlig frukost med min rara lillasyster som jag sedan skjutsade hem till hennes minst lika rara pojkvän, styrde jag kosan mot Vara. Det var omväxlande gassande sol eller spöregn, tur att jag lyckades rota fram Mattias alldeles för stora pilotbrillor som jag balanserade på näsan när solen strålade som värst.
Goliat mådde gott i buren i bagageutrymmet, stereon gick på högvarv och jag mådde gott. Man vänjer sig fort med att köra själv måste jag säga, jag är faktiskt förvånad.

På kvällskvisten åkte jag och Mattias till Ölanda för att hämta min bil. Så nu står den parkerad här nedanför lägenhetsbyggnaden. Det känns overkligt. Men bra! Jag fick ett grattistillkörkortet-kort och lyckönskningar. Det kändes bra i magen. Nu ska jag kika på det här ståhejet med bröllopet på teven och planera inför spårträning imorgon. Tänk vilken tur jag hade, min kompis Sofias pincher Frodo har vuxit ur sin Björkis-sele så jag fick köpa den för en billig penning. Den måste ju invigas! Jag återkommer. Under tiden får ni kika på lite bilder från eftermiddagens långpromenad med flat-gänget.
Vara-slätten. Vackert, eller hur?

Hanna och hundarna
Goliat blev så kär i Klura så det var inte kloookt

Goliat får leka med dom stora barnen... hehe

Inga kommentarer: