onsdag, juni 16, 2010

Detta med att tanka.

Supermorsan Sofia kämpar tappert med barnvagnen i skoglig terräng

Fly och Kellie och Miras? rumpa

Uj, vilken sommar vi har fått! Tänk att jag lyckades tajma min lediga vecka med detta underbara väder, ibland har man det för bra!

Det händer många trevliga saker i mitt liv just nu. Inte bara körkort och det trevliga vädret. Jag fick nämligen praktikplaceringslistan för hemsjukvården i höst och hamnade i Skövde- hurra! Då kan jag ju cykla till praktiken även denna gången! Dessutom har jag haft en helt fantastisk dag tillsammans med Victoria.
Victoria och Maja

Busigt värre!

Goliat gjorde till och med lekinviter till Frodo!

Lilla Maja som inte kan låta bli att komma till alla som sitter på huk ;)


Här är hon på gång igen....
Katten Signe hade fått tag på en fågelunge...
Vi for iväg i den svarta lilla maran för att våga oss på att tanka. Detta med att tanka är verkligen en vetenskap. En vetenskap som dessvärre utelämnas från utbildningen som man får på trafikskolan. Första pumpen vi provade stod vi nog och försökte vid i säkert 10 minuter. Till slut fick vi inse att den förmodligen var ur funktion (för det kan ju knappast vara vi som är korkade?). Vi åkte vidare in till det lilla samhället i närheten och provade på deras mack där. Efter en stunds kämpande kom butiksbiträdet ut med en "ni såg ut att behöva hjälp"menande min. Då känner man sej ju bara lovligt korkad. Nåja. Nu är bilen fulltankad och jag är 500 kronor fattigare. Härliga tider.

1 kommentar:

Sofia sa...

hahaha det såg lite kämpigt ut i skogen...men vad gör man inte flr sin hund=)

Kan inte du mejla springbilderna på Frodo och den där jag sliter med vagnen...de vore kul att ha.

Kjam