tisdag, juni 15, 2010

På promenad med 13 hundar

Siri hämtade pinnar för glatta livet
Imorse tog jag en premiärtur med bilen (jag mjukstarta Herrljunga till Skövde igår visserligen). Jag kände mig som en brottsling där jag satt, ensam i bilen. Jag tror att jag har kollat på det där körprovsprotokollet minst femton gånger om nu, för att se så att det verkligen står "Godkänd" på det. Det gör det fortfarande, tack och lov!
Fly tyckte nog det var lite för djupt att gå i precis där

Väl i hembyn gick jag med raska steg ned och anslöt mig till mina vänner Jenny, Victoria och Sofia. Vi skulle styra kosan mot Trollkarlsklint, för en promenad i sommarvärmen. Jenny, som ju har pumin Siri, hade idag även 4 extrahundar (alla papillons) som hon passar åt några kompisar. Med Victorias 6 hundar, Goliat och Sofia med sin pincher Frodo blev vi allt som allt 4 människor och 13 hundar. Det ni!
Frodo i full fräs

Det fantastiska med promenaden var hur väl det fungerande mellan alla vovvar. De flesta var lösa, men inget gruff överhuvudtaget. Total harmoni.
Goliat lät dom små vara ifred och han och Frodo verkade nästan gilla varandra där ett tag? De har på nåt vis kommit fram till var de har varann och nu är det inte en tendens till spänt mellan dem. Vid ett tillfälle när Sofia kallade in Frodo råkade han vända sig om och krocka rakt in i sidan på Goliat. Inte ens då blev det något tjabbel. Helt underbart!
Jag vill också passa på att berömma Sofia. Hon har varit så enträgen i sin inkallningsträning med Frodo och nu äntligen har det lossnat helt. Han skötte sig strålande hela promenaden, det var så man nästan kunde gråtit. Mycket fint att se!
Lilla Mira funderar på att hoppa i igen



Siri, här i någorlunda långsam hastighet... för en gångs skull!

Sofia med sin Frodo, ni har fått så underbart fin kontakt! Härligt att se!

Kellie, min favoritpappis, flåsig dagen till ära

Här kommer några stycken galningar

Maja ser skeptisk ut?

Här är 5 av de 13 som var med på turen

3 kommentarer:

Mona med Lexy sa...

Låter som om ni har det jättetrevligt du och Goliat! Ha en fortsatt skön vecka!

Sofia sa...

Hehehe tack ska du ha...jag gråter också ibland små lyckotårar men ibland små skvättar av ilska också för som du märkte så är det ju inte bara den snälla inkallningrösten som klingar utan det är även den mer barska som brötar ut i tystnaden då och då...men jag tror jag har sagt det förut. Länge leve envisheten och goda vänners råd!

Fantastiskt härlig promenad!

Squarepants sa...

Synd att det inte var så många hundar med på promenaden ;-) Hohoho