torsdag, april 29, 2010

Inofficiellt KM på Billinge Brukshundsklubb!

Goliat med sitt pris, ett BillingeTroll!

Ikväll deltog jag och Goliat på vår hemmaklubbs KlubbMästerskap!
Det var 5 hundar som var med, platsen gick fint om än lite väl fladdrig med huvudet för mattes stackars nerver. Jag drabbades plötsligt av en otroligt aggressiv snorighet så jag räddade upp situationen ganska smidigt där tyckte jag själv.

Protokollet såg ut så här:

  • Platsliggande 10
  • Tandvisning 10
  • Linförighet 8,5 luftig, sitter ej
  • Läggande 10
  • Inkallande 9,5 sitter framför
  • Ställande 9 något steg, dk
  • Apportering 10
  • Hopp över hinder 10
  • Helhetsintryck 9
  • SUMMA: 188,5 poäng 2:a placering

Jag är jättenöjd med Goliat! På linförigheten struntade han vid en halt att sätta sig, han tyckte väl det var lite väl duktigt att göra det varje gång jag stannade, hihi. Det jag är nöjdast med är apporteringen, han gjorde det klockrent! Det har aldrig hänt förut, varken på träning eller tävling. Det som kändes onödigast var ju ingången på inkallningen. Vi som har tränat så himla mycket på ingångar, och så satte han sig PÅ mina fötter. Nåja, han ville väl inte glänsa för mycket så de övriga fick mindervärdeskomplex? Hihi
Nej, jag skojar. Jag är jättestolt över honom! Håller tummarna att han går lika fint på lördag nu då, det här resultatet gills ju inte som ett första pris eftersom det var en inofficiell tävling.
Håll tummarna gott folk!!

7 kommentarer:

Mona med Lexy sa...

Visst gills ert resultat om än inte i SKK:s rullor. Ni gjorde ju det jättesnyggt! STORT GRATTIS! Du är verkligen värd varje poäng och du har ju själv jobbat för dem!

Cecilia sa...

Ja, jag är så nöjd med oss:) Det hade jag aldrig trott om någon sa det till mej för ett år sen!
Men Lexy gick ju också riktigt fint!

Squarepants sa...

Men grattis för sjutton! Jäklar vilka fina poäng! :-) Det kommer hålla i sig tills på lördag, var så säker!

Cecilia sa...

Ja, så höga poäng har vi ju aldrig haft på tävling förut! Men det kan ju ha att göra med att det var på hemmaplan så klart :) Jag håller tummarna för lördagens tävling! Du skulle sett apporteringen, jag höll på att tappa hakan, haha

Sofia sa...

hehe det var ju det jag sa att det skulle gå bra...finfina poäng där du! Grattis! Ett extra plus till dig med självkontrollen oxå=)

Henrik Hellemar sa...

Hej

Stort grattis till trollet ! :)


Henke :)

Johanna sa...

Grattis till dom jättefina poängen!!Va roligt för er att få lön för allt jobb=) Det kommer gå jättebra på lördag!