söndag, april 18, 2010

Avslutning på min och Monas grundkurs

Blandrasen Marley, alltid lika glad!
Det var med lite tungt sinne jag åkte till hundklubben idag. Jag och Mona har nämligen haft vår kursavslutning.

Denna grupp har blivit speciell för mig. Det är den första kursen som jag fått vara med och gått som hjälptränare. Jag har lärt känna alla ekipage och hundar och ja..., jag känner mig personligt engagerad i var och en av dem.

Nu ska de klara sig på egen hand. Jag hoppas i alla fall att jag kommer att träffa dem på klubben på allmänträningar och att jag kanske får träffa dem i andra kurser, några skulle fortsätta med både lydnadskurs och spårkurs.

Goliat är jättetrött efter en heldag på klubben, jag är så stolt över honom (alltid!). Han är så lugn och fin att ha med sig på kurser, bryr sig inte nämnvärt om de övriga hundarna och går jättebra att visa momenten med. Vilket fokus han har, när jag jämför med hur det var för ett par år sedan. Tänk att jag nu får känna mig som "experten", det hade jag aldrig trott när jag släpades runt på de första kurserna jag och Goliat gick på.. hihi

Annars har den här helgen varit helt underbart bra! Jag har fått reda på att jag klarat farmakologi-tentan, jag har övningskört och backat runt hörn + parkerat så det stått härliga till , dessutom har jag och Mattias har haft filmkväll (School of Rock, se den!).


Nu ska ni, mina kära bloggläsare, få kika på mina söta kurshundar. Jag tog många bilder idag, men av respekt för förarna så lägger jag bara upp de bilder jag tagit på hundarna. Därför fattas det några deltagare tyvärr!

Berner Sennen Bosse, så underbart mjuk och go

Den trevligaste lagotton jag träffat, Marissa

Labradoren Kuno, alltid med glimten i ögat!

Söta Nala, jack russel

Nala, djupt fokuserad på uppgiften

Lexy solar

..... och Goliat gör honom sällskap

4 kommentarer:

vickan sa...

Verkar ha varit ett fint gäng på kursen! Fin bloggen har blivit föresten.... o kommer du hemåt snart lr? JAg kanske skulle komma neråt annars.... beroende på när det kan passa fröken??

Cecilia sa...

Ja, jag måste bara fixa till headern lite, just nu är den ju gigantisk, hehe.

Jag kommer nog hemåt snart :) Nu när det smält vill jag gärna lägga spår i skogen med er! Och kanske träna lite på klubben?
Vet dock inte när det kan tänkas bli. jag får mitt schema för nästa praktikperiod nästa vecka, vi kan bestämma lite mer då!

Anonym sa...

Tänk när Viggo buse blir så duktig. Andra kursdagen för honom Tittade på förbipasserande. äter gräs och koner.
Men det kommer.....

Köping //Västerås /Lena

Cecilia sa...

Träna mycket i köket Lena! Träna kontakten där det inte finns störning. Sen börjar du lägga in små träningsstunder på era vanliga promenader. Lek mycket!
Klubben är ju egentligen bland den svåraste miljö man kan vara i.

...
och konintresset måste vara ärftligt, Goliat brukar försöka hoppattackera konerna när vi tränar rutan :S Då blir man ju sådär glad..