fredag, april 23, 2010

Morgonpromenaden har guld i mun

Goliat strosande bland fjolårets löv....
Det är knasigt hur fort jag vänjer mig med nya rutiner. Idag är jag ledig, och har haft förmånen att få avnjuta en morgonpromenad med min hund. Det kändes så ovant, trots att det bara var fyra veckor sedan detta var vanlig morgonrutin.
Samtidigt som det är skrämmande hur fort det går att vänja sig så är det ändå skönt.
Då vet jag att både Goliat och jag kommer att överleva omställningen när jag själv kommer att börja arbeta. Det är ju bara ett år kvar tills dess!

Men inte ska jag väl börja tänka på sånt nu. Istället ska jag njuta av min lediga vecka som kommer att fyllas med hundträning. Umgås med vännerna, slappa och självklart- skriva den förbaskade hemtentan. Men det är ju kvällsgöra, dagarna kan jag ägna åt trevligare saker.

Nu bär det iväg mot Herrljunga!
Vi hörs igen på söndagkväll.

Inga kommentarer: