måndag, april 12, 2010

Circle of life.


Goliat har njutit i solen hela dagen medan matte slitit på praktiken.....

Så var ekorrhjulet i gång igen.
Den där vardagslunken.
Den som går ut på att stiga upp, gå ut med hunden, gå till bussen, ha praktik, åka hem, hämta hunden, laga mat, däcka på soffan, rasta hunden och sova som en sten tills det börjar om igen dagen efter.

Goliats dagar börjar med en snabbrastning med zombiematte. Sen får han vara ensam hemma i ett par timmar tills dagmatten kommer och hämtar honom. Idag hade dom gått en 1,5 timmes promenad och sen hade resten av dagen spenderats i trädgården. Som sagt, jag hade inte kunnat hitta någon bättre dag-matte. Wow!

Praktiken är i alla fall skoj. Jag sticker folk så det står härliga till! TBE-vaccinationer vet ni. Idag fick jag dessutom hedersuppdraget att ta in en kvinna som kommit för att ta suturer på ryggen. Hurra! Jag var supertaggad, visade in patienten och skulle precis till att börja min operation- när jag inser att det bara var två stygn varav den ena hade ramlat bort av sig själv. Snacka om anti-klimax.

Avslutningsvis vill jag uppmärksamma er på att jag har skrivit en roman till er ära.
Ni hittar den uppe i menyn, med namnet Motivation.
Läs och begrunda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha jag läser och begrundar. Du hinner med du! Tror jag ska dra ut motiovation på papper och läsa på morgonbussen!
Ekorrhjulet är som sagt igång.Såg du Katarinas fina valpar. Jag tror jag ska sluta jobba och ta hem minst tre!

Sofia sa...

motivation är något jag behöver och min hunde med...ska läsa nu! Kram på dig där i hjulet=)

Sofia sa...

Hej igen. Så bra du skriver! Bra tips med föremålsintresset. Jag måste ta itu med det mer strukturerat när Aaron har blivit frisk. Frodo hade faktiskt en favvo leksak som vi bara snvände i träning men nu har den ve och fasa blitt så trasig att jag fick slänga den så nu är jag på jakt efter en ny.

Kram!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Välkommen till vuxenvärlden ! Vänta bara tills benen och ryggen verkligen börjar tala om vart de sitter också... :)

Jag är som sagt inte spruträdd, så du kan få öva på mig... Kan du sy, så kan du ju fr tråckla lite på ryggen på mig och ta bort stygnen sen också... Men då får du bara sy lätta stygn... Inga korsstygn och så alltså...

Nu ska jag läsa din lååånga artikel... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Anonym: Ja, jag såg valparna, jättefina verkligen! Men jag är nog inte så galen i valpar som du verkar vara dock ^^ Jag är så tacksam att min hund är vuxen, ÄNTLIGEN, och jag slipper valp/unghundsfasonerna, haha!

Sofia: Tack, vad du är snäll :) Ja, lycka till med träningen, hoppas jag hinner komma hemåt snart nu så vi kan träna ihop nu när snön är borta!

Henrik: Skönt att det finns människor som du ändå. En del patienter som hör att man är student blir jättevresiga och vill inte alls bli "behandlad av någon som inte kan". Men hur ska man annars kunna lära sej undrar jag? :S Nåja. Skoj att du ska läsa, säg vad du tyckte sen också så blir jag glad :) Feedback är alltid bra!

Anonym sa...

Det var ViggoLena som skrev anonym. Bråttom när jag hade arbetstid
Mitt namn fastnar inte på detta. Kanske en fråga för sjukvården?