torsdag, april 22, 2010

Grabbarna grus

Lexy och Goliat, så lika men ändå så olika
Idag har jag haft min sista dag på praktiken i Karlsborg.
Jag hade bakat en cheesecake och en kladdkaka med mintchoklad i. Det var mycket uppskattat, oj som dom smaskade! Däremot skippade jag grädden, men det blev förvånansvärt trevlig blandning när man tog en liten bit av varje.

När jag kommit hem och hämtat Goliat hämtade Mona upp mig och vi åkte på lite torsdags-träning.
Appellplanen ekade ovanligt tom. Det var några agilityfolk nere på den planen, på lydnadsplanen var det så ödsligt så det var tragiskt. Kanske var det lite för kallt idag?
Jag och Mona kommenderade i alla fall in varandra på banan, lite tävlingsträning. Tyvärr var Goliat för trött för träning, men han kampade bra och vi fick till en jättefin tävlingsmässig platsliggning och även två repetitioner på 2ans hopp så jag är nöjd ändå.

Helgen som kommer blir mycket hundig och jag vet inte hur mycket jag kommer hinna uppdatera.
Imorgon far jag iväg till Herrljunga för att träna med Hanna, på lördag ska jag vara funktionär på Flatshowen utanför Vänersborg, jag ska stå och ropa "KA KA!" hela dagen. Ska ska bli skoj!
Och på söndag är det som sagt mentalbeskrivning.
Ha en bra helg nu!
Det var svårt att få till en bra bild, detta var den som blev "minst ful"...

Inga kommentarer: