onsdag, april 07, 2010

Fånga 7 april

JAG FÅR TILLBAKA X XXX KRONOR PÅ SKATTEN.
Så, nu var det sagt. Ja, A alltså, men inte B. Men låt oss säga så här: Det är bra nära att jag skulle fått sätta dit ännu ett X bredvid dom som redan står däruppe.
Känns skönt att ha fått ur sig det, det kändes så betungande att bära runt på sådan information!

Fånga dagen, tycker Goliat!

Det känns så bra i magregionerna när jag spatserar runt i vårdcentralens korridorer och tänker på att Goliat ligger ute på dag-mattens gräsmatta och jäser i solskenet. Tänk vad bra han har det?
Tråkigt att dag-matten ska börja jobba heltid med start 1 maj. Men, det är länge tills dess! Den dagen den sorgen är min nya livsmelodi.
Jag försöker att ta dagen som den kommer istället. Detta har varit ett projekt i flera års tid, att uppnå detta "Carpe Diem"-tillstånd som alla snackar så mycket om. Uppskatta det lilla i livet, se det fina i varje ögonblick och jag vet inte allt vad folk gaggar om...
Jag är nog mer av den ältande och missnöjda naturen.

Men för tillfället, nu när jag vet att jag snart ska få en massa pengar, är jag ganska nöjd med livet.

Skit i 1 maj. 7 april är så sjukt mycket bättre!

5 kommentarer:

vickan sa...

Härligt! Gött för dej! Speciellt eftersom du oftast har haft det tvärtom!!!! :) Jag väntar med spänning på mitt kuvert.. men tror knappast att det blir så mkt hehe....

Cecilia sa...

Ja, speciellt eftersom jag inte får några pengar alls i juni :) Så det är skönt att veta att man kan betala sina räkningar och kanske äta nånting den månaden man väntar på lön, hehe

Henrik Hellemar sa...

Hej

Det är skönt att få tillbaks en massa kryss - själv får jag det där extra x:et men idag är det inte min dag för det... Slitigt på jobbet, blev tvungen att skälla ordentligt på chefen... Trött... Sova... Zzz...


Henke :)

Sofia sa...

Grattis Cickan...varje students våta dröm...alltså skatteåterbäringen fast du är ju söt du med förstås=)

Squarepants sa...

Grattis till kryssen! ;-) Jag kan inte mer än beundra den snygga rumpan som är med på bilden! Tycker mig känna igen den... :-P