onsdag, april 14, 2010

Spastisk promenad i vårparadiset

Den blå himlen gör bakgrunden vackrare än motivet...
Då jag efter en timmes vånda hur jag skulle göra valde att sjukanmäla mig från praktiken kom jag till slut ur sängen.

Jag lyckades efter en kraftansträngning kravla mig bort till Garnisonsfälten där jag la mig raklång i solskenet och lät jycken roa sig bäst han kunde. Tydligen var det längesen vi sysselsatte oss med denna aktivitet för Goliat verkade en smula konfunderad. Först stod han och stirrade på mig ett bra tag, sen gjorde han hopplekinviter mot mig och till slut provade han att skälla lite på mig. När inget fungerade gav han upp och sprang iväg. Runt runt runt sprang han och jagade löv som blåste upp, lyssnade på sorkarna under marken, letade efter kissfläckar att undersöka och mellan varven kollade han så den däckade matten låg kvar på sin fläck.

Nu ska jag kurera mig i soffan med en film och té. Jag har proppat mig full med kemikalier, kaffe, har dragit ned persiennerna och ställt fönstret på glänt så vi inte dör av syrebrist. Nu blir det inget mer vettigt gjort denna dagen.

Goliat fick roa sig själv....

Var på jakt efter påskliljor, men fick nöja mig med sketna snödroppar...

2 kommentarer:

Sofia sa...

Krya på dig vännen och hoppaas du blir frisk innnan helgen...det är så tråkigt att vara sjuk när man egentligen borde vara ledig.

KRam

Anonym sa...

isch då. krya på dig!!