lördag, april 17, 2010

Roadtrip och Ryds ängar


Vi har haft roadtrip idag. Först Jönköping och sen Hjo och en sväng förbi Karlsborg. Det blev lite shopping på de sista slantarna på kontot, en sväng in på Ikea där jag investerade i nya dricksglas, en läslampa till soffhörnan och livsnödvändigheten för en kooikerhondjeägare- 6 stycken nya klädrullar (ja, ni vet, såna man drar på kläderna för att få bort hundhår).

Avslutningsvis for vi förbi Ryds ängar och gick en sväng med Goliat. Han hade fått följa med på resan så han var skapligt sugen på att komma ut och fick springa runt och nosa. I glädjeyran råkade han gå ner sig lite i ett kärr så när vi kom hem blev det en rejäl duschning. Nu ligger det lilla pyret i sin korg och sover så sött. Jag själv springer runt i min nya, fina tröja och känner mig som när jag var 10 år och hade varit på Marieberg och fått nya kläder. Jag måste bara titta och känna på dem hela tiden. Det är fint det.


Tungapportering blir väl inga problem för Goliat!

Hittade lite blomster

9 kommentarer:

Sofia sa...

Viiste du förresten att Fanny Gott bor här i trakterna?

Cecilia sa...

Ja, jag vet! Jätteskoj ju :) Tråkigt bara att man inte har mer pengar, hennes lydnadsläger i sommar hade inte varit fel annars!

vickan sa...

äsch.... det är ju bara skitdyrt.... och överskattat, så va inte ledsen för det ;)

Cecilia sa...

Vilket är överskattat? Hennes läger?
Jag vet faktiskt inte vad jag tror om det! Men det ska bli skoj att få gå kurs för henne nu i maj och se vad man tycker om hennes träningsstil :) Känner du någon som har gått för henne?

vickan sa...

Hehe näe jag menade nog hela hon ;) hahaha... nädå, men jag tror säkert du kan hitta nåt trevligare för den summan iaf. Allt är ju skitdyrt, dessutom tror jag inte på den metoden fullt ut, i alla fall inte i ALLA lägen, och definitivt inte på alla hundar... Köttbullar löser inte alla problem. Men sen är det alltid kul att gå kurser och prova på nya saker, men ja tror säkerligen du kan hitta nåt minst lika bra för samma pengar, o till och med hälften ;)

Cecilia sa...

Jaha, du menar så :)
Det här var ju en tävlingslydnadskurs och då tror jag absolut på hennes metoder! Det hade varit skoj att ägna en hel vecka åt att ha någon riktigt duktig instruktör som kan bryta ner momenten man har problem med och verkligen jobba igenom dom från grunden. För tillfället känns allt så hattigt, så det hade varit skoj att få en riktig "genomkörare" av någon som kan. Men det är klart det finns andra instruktörer :) Tyvärr finns det inga i Skövde eller Herrljunga dock. Funderar iofs på att gå någon privatlektion i Vårgårda i sommar, jag får se vad pengarna räcker till!

vickan sa...

Ja, ok. Då kanske det är andra saker, för tävlingslydnad och vardagslydnad skiljer sej ju rätt mycket. Då funkar det säkert med köttbullar till allt ;) Joel kostar bara 2000 för 10 gr, skitbilligt ju hahahahahahahaha....

Cecilia sa...

Efterfrågan styr priset kanske? hehe
Jag tror inte Joel hade kunnat hjälpa mig att hitta rätta knapparna för att Goliat ska orka ett klass 3-program tyvärr. Annars hade jag gärna valt ett billigt alternativ :) Jag hoppas att jag kan hitta någon instruktör som kan ge mej lite inspiration! En kompis till mej gick en helgkurs för Maria Hagström. Det hade verkligen varit nåt det!!
Om jag klarar upp körkortet och vinner på lotto kanske jag åker dit på en helgkurs istället :D

vickan sa...

hehe.... Jag antar att du förstår att jag bara skojjade, med det sistnämnda alternativet ;)