tisdag, april 13, 2010

Flugans återkomst


Flugans återkomst!
Ja, nu är våren här för nu har årets första solglasögonsinköp genomförts! Jag fick sluta en timme tidigare från praktiken och jag och Sofia beslutade oss efter att ha satt i oss varsin vaniljbulle och varsin kladdkaka med grädde på Rådhuscafét ("ska ni bara ha en kaffe?" "eh, alltså, det här är MINA bullar, hon får beställa egna!"), för ett besök på HM. Solbrills-mekkat. Efter att ha flabbat åt varandras ofattbara fulhet köpte jag ett par riktiga flugbrillor medan Sofia valde ett par mindre, men i en skrikturkos färg. Vi kommer vara så heta i vår.

Men oroa er inte. Det dröjer inte länge förrän jag har suttit sönder dom, glömt dom på en parkbänk eller tappat bort dom. Jag brukar förbruka cirka 6 solbrillor per år sådär.

Nog om solbrillorna.
Jag och Goliat gick ut på innergården och tränade lite rutan!
Jag tror faktiskt att han kommer att orka några minuter lydnad per kväll ändå, om jag håller det effektivt och kort. Han var så himla taggad idag, jagade svansen och blev precis knäpp när jag tog fram konerna och sprang som skjuten ur en kanon! Tråkigt dock att han inte riktigt springer dit jag vill ......

Dagens strategi var att jobba bort hans dragning till höger framkon (var kommer detta ifrån? Som en magnet mot denna kon är han, spelar ingen roll vilket håll jag skickar från!) och istället fokusera på targetmattan. Jag gjorde ett par skick från nära håll, längde sedan avståndet radikalt utan några som helst svårigheter. Så tog jag bort mattan... då var han på den där sabla framkonen igen! Jag vet inte om jag har råkat belöna honom för att han ställer sig vid den? Konskicken till framtida Elit-deltagande kommer ju verkligen inte vara några problem, han vänder upp perfekt precis intill den konen.... tråkigt att det är fel moment bara.
Träna träna träna!

Goliat är skapligt förtjust i mattes nyinförskaffade brillor.....
.....och gör sig av med dom vid första bästa tillfälle!

Jag bara älskar arrangerade pussbilder på mig och min hund.

Inga kommentarer: