lördag, maj 01, 2010

LP1 Moonhaven Knowing me Knowing you

Drömde mardrömmar hela natten och vaknade upp av väckarklockan.
Jag har aldrig varit på Tibro Brukshundsklubb förut så jag var nog lite extra nervös inför denna tävling. Faktiskt så nervös att jag hela vägen dit uttalade orden "JAG MÅSTE SPY!" varpå Mattias trampade på bromsen i ett försök att rädda inredningen i bilen. Det blev en mycket hackig resa till Tibro.


Det var 5 startande i ettan, platsen flöt så fint och lugnt. Det är skönt när ingen av hundarna är orolig, alla fick en 10a! Goliat var väldigt nosig in på planen och jag fick ingen kontakt med honom, han var som en levande dammsugare. Han vet verkligen hur han ska göra mig som allra mest nervös den lille rödvite skiten. Nåväl.
Vi hade startnummer 5 så det var bara att stoppa in odågan i bilen och vänta på sin tur.


Här kommer dagens protokoll:
Platsliggande 10
Tandvisning 10
Linförighet 8,5
Läggande 9
Inkallande 9,5
Ställande 10
Apportering 7,5 Tar tag tidigt
Hopp över hinder 8,5 Snett sitt
Helhetsintryck 8,5
SUMMA: 183,5 poäng

Precis när vi skulle gå iväg vid läggandet var det något som bet Goliat i rumpan, vips så var hunden borta och sprang och jagade sin egen svans, haha! Men jag visade honom med handen till sidan igen och han gjorde ett klockrent läggande. Jag antar att domaren hade överseende med loppbett?
Efter incidenten med bettet var Goliat lite låg, men genomförde ändå programmet, om än med helkassa ingångar (jag som har tränat mig till döds på detta!?).

Eftersom jag stod och tittade på de övriga 4 deltagarna medan vi väntade på vår tur trodde jag att vi som bäst skulle placera oss på 4:e plats, alla var så duktiga!
Döm av min förvåning när vi fick gå fram och mottaga en 2 placerings-pokal. Till och med Mattias (det aset!) var förvånad och hade redan lagt kameran i bilen, så det blev visst inga bilder från prisutdelningen. Däremot poserades det hej vilt efteråt och resten av denna dag kommer jag gå runt med ett leende på läpparna.
Självklart kommer jag hädanefter tilltala Goliat med hans titel. "LP1 Goliat, hiiiiiiiiiit!"



Jag och Goliat poserar. Jag är väldigt glad.

10 kommentarer:

Mona sa...

Grattis, det gjorde ni bra!
Härliga poäng + en 2:a placering igen!
Du kanske ska passa på och köpa en hylla till? Utrymmet minskar ju fort nu med alla priser och pokaler.

Cecilia sa...

Tack Mona! :)
Jadu, om jag hade en större lägenhet hade jag ju inte tvekat! Som det är nu får nog prishyllan räcka, dom finaste priserna får plats och resten får bida sin tid i en låda i garderoben.

Katarina sa...

STORT GRATTIS från en mycket stolt uppfödare! Ni kommer att gå långt i många olika discipliner, det är jag övertygad om =)))
Kram Katarina
www.moonhaven.se

Monica sa...

Grattis, ni är jätteduktiga och kommer att gå långt det är en sak som säker. Vi ses nästa helg. Hälsningar Monica o Rocky

Sofia sa...

hahaha men det blir långt sen när det blir LP1 SV UCH SV VCH LP2 mm Goliaaat! Men han e ju så duktig så han lystrar säkert till det ändå! Grattis ännu en gång...jag känner mig nästan lite moderligt stolt på nåt konstigt vis.

Squarepants sa...

Grattis igen hörrududu! Så himla dutkiga är ni :-)

Givetvis ska du uttala alla kommande titlar ;-) Zipper kallas inget annat än "LPI klassvinnaren Zipper", och Limbo går nu, efter gårdagens fiasko, under smeknamnet "Nollan". Kanonkul!

Cecilia sa...

Stort tack till alla er som skrivit grattis-kommentarer :) Ni är så uppmuntrande och härliga!

vickan sa...

Bäst att skriva grattis här med! Så, grattis! Det gjorde NI bra!!! Duktig matte och duktig hund!!! :) KRAM!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Jag är inte ett dyft förvånad...

Men ett riktigt stort grattis till er båda !


Henke :)

Birgitta sa...

Ett BAMSEGRATTIS Cecilia, du har jobbat på bra det märks :-)
Nu blir det är sikta på ett LP2!
Kram Birgitta