måndag, april 19, 2010

En fulsöting

Han är faktiskt inte snygg på alla bilder jag tar.. hehe

Trubbel i paradiset.
Nu har dagmattens tik gått in i höglöp och Goliat har det inte lätt om dagarna må ni tro.
Jag hoppas att vi båda kan stå ut till slutet av veckan.
Nu är det bara fyra dagar kvar, håll ut!
Just nu bär det mig emot att behöva åka till praktiken, hur kul jag än har när jag väl är där.

Idag har jag i alla fall tagit hand om flertalet patienter på egen hand och jag börjar känna mig bekväm i min lilla smurfklädsel med namnskylten på sned. Det känns så absurt när jag sitter där, mitt emot min patient som sitter på britsen och utgjuter sitt hjärta för mig. Som frågar mig om råd, ber mig förklara hur detta med blodtrycket fungerar. Det känns än mer absurt när jag hör mig själv svara, och hör att det ju faktiskt låter ganska bra. Knasigt, hur vuxen man blivit på äldre dar.

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja man har växt upp utan att riktigt fatta det. Lärt sig något under tiden man har studerat utan att man rikrigt fattat det. Sen när man hamnar i en situation där det hela sätta på prov så låter man som en liten professor där man går igång i sina färklaringsansatser...härligt med lite självdistans=)Det är fint att upptäcka att man iallafall minns nåt efter alla dessa år på universitetet=)