fredag, april 09, 2010

Du har rätt, tjejer har inte pung

Jag vill passa på att be om ursäkt för att inläggen är lite hastigt ihopkrafsade, meningslösa och glest mellan uppdateringarna.
Jag är borta tolv timmar om dagen, de få timmar jag är hemma blir det inte speciellt mycket hundrelaterat utfört och därför har jag egentligen ingenting att skriva om.

Jag har en helt underbar dag-matte, kunde inte be om en bättre!
Varje kväll när jag kommer och hämtar Goliat berättar hon om dagen, vad dom har hittat på och hur han har skött sig. Hennes 10-åriga border collie-tik är i höglöp just nu så Goliat är väldigt nosig, men absolut inte besvärlig (ja, om man inte räknar förhudskatarren som kommer som ett brev på posten då han har någon trevlig flicka i närheten.....
Mysan, som älskar att vara ute, ligger bunden ute på gården och Goliat ligger så nära ytterdörren det bara går och kikar i deras fönster nångång ibland för att se så att hon verkligen inte har försvunnit. Men äter gör han med nästan för god aptit (lite tjock om midjan, månne?) och sover som en stock.

Det är otroligt skönt att ha en hund med låg könsdrift. Tänk att han dessutom har fått para en tik och ändå inte är speciellt påverkad av löptikar? Eftersom jag funderar på att skaffa en tik som nästa hund får jag lite hopp om att det eventuellt går att ha Goliat okastrerad ändå...
Tiden får utvisa om jag ska stympa honom eller ej. Mattias blir vansinnig bara man för det på tal. Typiskt karlar. "Du vet inte hur det är att ha en pung!!!" Nej, uppenbarligen inte, jag är ju tjej? Nåväl.

Jag vet inte hur normalt det är att kliva upp halv sju en lördag. Men min inbyggda väckarklocka har vaknat till liv igen. Jag har en sån förstår ni. Om jag har gått upp samma tid ett visst antal mornar så vaknar jag till slut denna tid, oavsett när jag gick och la mig. Otroligt bekvämt när man glömt att ställa väckarklockan- inte lika bekvämt när det är lördag och man vill sova länge.
Men jag har i alla fall fått chans att tvätta en hel massa kläder (min smutstvätt har gjort flertalet mordförsök, faktiskt varje gång man har vågat sig in på badrummet).
Vid halv elva ska jag träffa Elin och Klara och träna lite lydnad. Återkommer med rapport, och idag ska jag faktiskt damma av kameran lite. Det var ett bra tag sen jag tog bilder, och våren är verkligen här i Skövde- dags att dokumentera lite vårtecken!

1 kommentar:

Susanne o Collin sa...

Här har vi en hund som jag inte kan säga har en låg könsdrift :-) Han blir vild när en löptik är i närheten. Det går inte att få någon kontroll på honom då. Han känner även av löptikarna ute på promenaderna och då börjar han köra men nosen i backen och far fram som en vilde!! Jisses!!! Men nu har han i alla fall parat 3 gånger och det verkar som om det blir valpar i alla parningarna. Den första vet vi ju redan :-)) Den andra kullen är på väg vilken dag som helst och den tredje kommer in vi har tur om ca 3-4 veckor. Alla tikarna har kommit när de varit sent i löp och man har trott att det inte ska bli något?? Men jodå!! Vi kallar nu Collin för häradsbetäckaren :-)))