fredag, april 02, 2010

En lång fredag

Grattis Hanna till första priset med en första placering! Ni är så duktiga!
 Dagen inleddes med en tur till Skara. Min vän Hanna skulle nämligen tävla lydnad idag. Tyvärr kom vi precis när de var färdiga, men fanns på plats under prisutdelningen i alla fall (alltid nåt?). Hanna och Zipper fick hela 189 poäng och blev klassvinnare! Duktigt! Hennes pojkvän Daniel med sin flat blev också uppflyttade, riktigt bra dag för paret får man väl lov att tro? Håller tummarna för måndagen då Daniel och Douglas tävlar om LP och Hanna startar med sin flat och hoppas på uppflyttning.

Efter den korta visiten på Skara brukshundsklubb for vi vidare till Ölanda där det åts mycken påskmat och dracks mycken påskmust. Mellan matintagen hann jag och Goliat vara ute på gårdsplanen och ta bilder och jag hann också med ett spår. Duktigt Cecilia!

Tråkigt att bakbenen kom lite långt "in"...
 Spåret gick ju sådär bra kan man väl säga. Starten var inga problem, inte heller vinklar och pinn-markeringar (även om man får lov att säga att jag gärna sett lite mer entusiasm efter alla våra pinn-övningar, men än är vi inte där. Tyvärr.) I mitten av spåret kollrade Goliat bort sig totalt. Det hela eskalerade i ett virrvarr där jag stod intrasslad i linan och Goliat drog mot en liten fläck som han var övertygad om var målet med hans nosande. Jag tog, efter ett smärre utbrott, två djupa andetag, kopplade loss honom, drog ut linan och visade på honom på spåret igen. Resten av spåret gick bra. Komiskt att han inte tar mer illa vid sig när jag får mina pyskbryt. Han är väl van, stackarn.





                                                    BILÅKARBILDER:


Mattias sur-gubbs-min

Så koncentrerad så ögonen ploppar ur skallen på mig?

Goliat står på baslådan

Inga kommentarer: