torsdag, augusti 13, 2009

Kräftkalas och spöregn

Lånad bild

Gårdagenskvällen spenderades i Ölanda med Mattias föräldrar och andra familjemedlemmar. Samt en hel massa kräftor. Vi bjöds på underbart god tacosallad med sås, bröd och så kräftor då förstås. Det är roligt det där med kräftor som delikatess. Att sitta och suga ut huvudet på ett skaldjur som lever på avskrap i en sunkig sjö? Och så tycker vi att det är äckligt att fransmännen äter sniglar. Det är ju lustigt egentligen.


Imorse fick jag ett mycket lyckogivande samtal må ni tro. Det var Bonniers förlag som ringde och meddelade att som tack för att jag deltog i en tävling nångång förra året (huh?) så fick jag ett par nummer av tidningen "Digitalt foto" gratis! Tackar och bockar för detta, sa jag och ser fram emot att läsa om alla roliga grejer man kan göra med sin kamera. När man väl köpt den dvs.

För tillfället befinner jag och Goliat oss på Hjortgatan. Goliat och Zipper är i hundgården på invänjning, men jag tror inte Goliat kommer ha några problem att spendera dagarna i hundgården. Han springer in frivilligt och lägger sig i den goa soffan som dom har ställt in där, han är så duktig så!

1 kommentar:

Sofia sa...

Hrrm det här kankse kunde vara något för Golitass och apportbocken... http://www.agria.se/blog/eva_bodfaldt.nsf/d6plinks/kurs-med-kayce-cover