onsdag, augusti 05, 2009

Jag har blivit farmor!

Numera får han väl kallas pappa Goliat?

Ringde min uppfödare idag och fick det glada beskedet att Smilla fick 6 välskapta valpar igår. Vilken lycka! Fyra tikar och två hanar, en av hanarna var väldigt brun tydligen (bara lite vitt på nosen) annars var de väldigt fina i färgen allihopa och mådde bra.

Annars har det inte blivit mycket vettigt gjort den här dagen. Jag vaknade vid liv framåt fyra-tiden och lurade till mig skjuts till Hannas gräsmatta. Där låg jag sedan däckad i två timmar då vi släpade oss runt på en ack så kort promenad och sen gick jag med tunga steg hemåt.

Nu ska jag, sent omsider, gå till affären och försöka hitta mig nånting ätbart. Att jobba 52 timmar på en vecka är inte bra, det förstår jag med. Men tänk vad mycket kul man kan göra för pengarna man får! Dessutom har man ju aldrig tid att sätta sprätt på dem när man jobbar hela tiden, så det är ju verkligen det mest ekonomiska sättet att leva sitt liv.Det var inte längesen Goliat var lika liten som de valpar han är far till.
Goliat är den tjockaste valpen med mest färg ^^


Jag och Mattias ska ner och hälsa på valparna när dom hunnit bli så här stora:
här är Goliat med två av sina syskon, 5 veckor gamla.

9 kommentarer:

vickan sa...

WOW grattis! Va skööööööööööööjj!!! Tänk när ja blir mormor i höst, eller nästa vår! iiiiiiiiih

Anonym sa...

Grattis Farmor!
Vad spännande och vad kul att hälsa på dem små söta varelserna sedan.
Är du i Skövde nu?? Ikväll tror jag att det är en agilityträning på Billinge, fast jag kan nog inte träna Siri med tanke på hennes sår på ryggen :(
Kram Fatima

Sofia sa...

undrade just när de små liven skulle dimpa ner...har liksom glömt att fråga om det ens tog sig...men det gjorde det ju. Valpar är så sjuukt söta...grattis farmor Cissi och pappa golitass

Cecilia sa...

Tack så mycket allihopa! Vi firade med märgben och glass (jag åt dock bara glass) igårkväll, Goliat verkar nästan lite nonchalant oberörd. Man kan ju tycka att han ska ta sitt ansvar, visa lite intresse osv. Men inte då.

Squarepants sa...

Jag tror att han spricker av stolthet inombords, men han är för tuff för att visa det :-)

BTW så har jag beställt en förarväst! 250kr! http://bilder.engelsons.se/image.php?IMAGE_ID=5140_1_2.jpg&size=300

Åsa sa...

Åh vad roligt att Goliat har blivit pappa!! :-) Även Nemo har fått halvsyskon hörde jag!! Kelly parades med Nemos pappa och fick 8 valpisar. Ska bli kul att träffa dem sen!

Sofia sa...

men märgben är ju annars så gott?=

Susanne o Collin sa...

Grattis till valparna!! Visst är det spännande?? Kram Susanne o Collin

Susanne o Collin sa...

Japp, vi planerar komma på träffen!! Kul om du kommer!!//Kram Susanne