torsdag, augusti 20, 2009

Dummy-beställning och reflexer!

Jag och Hanna blev tipsade av Camilla om en jättebra dummy-sida.

www.afterdog.com

Billigt och hållbart!

Annars blev jag påmind igår om att vintern är på ingång. Idag ska jag åka till Skövde och hämta min bruksväst och andra livsnödvändiga saker till min inflytt hos familjen Nyvaller och då ska jag komma ihåg att ta med alla mina och Goliats reflexer.
Lite tips om bra reflexer (som jag själv använder):




Ett sånt här kombinerat reflex- och regntäcke från Hurtta har jag och Goliat när det är riktigt mörkt och kymigt ute. Tyvärr är det inget skydd för magen så hunden blir blöt ändå, men syns bra gör han ju!


Reflexvästarna med dragkedja framtill är mycket lättare att ta på sig än dom utan!


Lånad bild, men detta är en jättebra typ av reflexväst till hunden som finns att köpa på ÖoB för bara 40 kronor. Mycket prisvärd och sitter jättebra! Rekommenderas!

2 kommentarer:

Pia Fernqvist sa...

Hej o tack för hälsningen i min blogg! Klart du ska ha en jaktgolden så småningom;-)
Lycka till på lydnadsprovet!!
Mvh Pia/kennel Khemosabi

Sofia sa...

Instämmer med föregående skrivare! Nej men det är klart att du ska komma hit snart. Har försökt få nån klarhet i hur det blir med spårandet och då speciellt anlagsprovet men har inte blivit klokare på den fronten.

Tränande lite lydnad igår men Frodos koncentrationsnivå är ungefär lika lång som mitt lillfinger...hinner bara träna några jättekorta saker innan jag märker att hamn blir ofokuserad...där har jag verkligen nåt att jobba på. Motivation och koncentration men klarar jag bara det så känns ju inlärningen av momenten som en liten fjärt=)