fredag, augusti 28, 2009

Goliats första första-pris!

Goliat poserar med sin alldeles första pokal!

Idag gjorde han det, trots regn och rusk och aussie-attack och med en stresskliande matte i upplösningstillstånd. Att stå bredvid planen och se ekipage efter ekipage och känna paniken och ångesten stiga en upp i halsen är ingenting jag rekommenderar.
Jag fick ingen kontakt med Goliat innan vi skulle in på banan heller, han var totalt blockerad och det enda han ville göra var att nosa, glo på dom andra hundarna och (när jag fick honom att sätta sig ned) pipa.Här har vi ettan och tvåan :)

Men när vi gick in på planen blev han som förbytt. Han fick 9:a på linförigheten! Läggandet gick jättebra, trots blött gräs, och inkallningen gick bra förutom en snöplig ingång som kostade oss lite poäng. Sen var det som att han tröttnade på nåt vis. Han såg nånting bakom sig i skogen och sen blev väl inte nånting som det brukar, jag fick tvinga honom till sidan genom att peta på honom (men domaren var snäll och bortsåg från det), apporten tog han knappt och hoppet slarvade han med. Men våra jättefina poäng från linförigheten gjorde att resten hjälptes upp och vi hamnade på 174 poäng!
Våra käraste träningskompisar Hanna och Zipper fick 182 och tog förstaplaceringen, jag och Goliat fick också en fin liten andraplacering, så man kan verkligen säga att vi tog hem det! ^^

Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 9
Läggande 10
Inkallning 9
Ställande 6
Apport 6
Hopp 8,5


8 kommentarer:

Sofia sa...

Men Grattis!!! Jag känner mig lite mammigt stolt över dig...måste vara mina hormoner som spökar! Som ekipage är ni verkligen värda detta och jag hoppas att det blir fler vinster framöver!

monica sa...

duktiga ni är! :)

Susanne o Collin sa...

Ett stort Grattis till er!! Nu fick ni lön för mödan. Kram Susanne

Cecilia sa...

Tack alla :) Kanoners! Det sjukaste var att detta verkligen var det jag och Hanna i hemlighet gick och hoppades på när vi tränade i sommar ^^

vickan sa...

GRATTIIIIIIIIIIIIIIIS!!! bra jööbbat!!!!!

Monica sa...

Grattis till 1:a priset bra jobbat. Nu siktar ni väl på LP. Hälsningar
Monica o Rocky

Mona sa...

STORT GRATTIS! Nu satt det!
Kram Mona

Birgitta sa...

Ett JÄTTESTORT GRATTIS det fixade ni bra du och Goliat.
Kram Birgitta