söndag, augusti 16, 2009

Bitterheten flödar över

Oj, nu var ett par dagar sedan jag uppdaterade sist.
Sommaren är snart slut och jag har inte gjort mycket minnesvärt. Peace and Love i början av sommaren tillsammans med vännerna och kvällen i Göteborg är väl egentligen det enda spektakulära jag lyckats göra, jag har jobbat mycket och regnet har hållit suget efter att resa nere på en bottenlåg nivå. Goliat kan inte längre göra normala ingångar och jag blir så nervös för tävlingen som äger rum den 28 augusti att jag tror att jag nästan vill skita i att starta.

Tyvärr får jag väl säga att jag är besviken på sommaren. Jag hade hoppats på soligt väder, mycket bad i sjön, kanske en resa till Norge med Mattias. Åka till Köpenhamn blev det inte heller något med, inte heller har jag badat. Istället har jag lyckats få Goliat tokig i trollsländor (så tokig att jag måste ha lina på honom i närheten av sjön, han blir nämligen totalt blockerad), jobbat så jag har fått ont i ryggen, blekt håret med gräsligt resultat. Trots detta har jag 0 kronor att leva på resten av månaden. Kanske är det därför jag inte bloggar, just nu känns det bara som att jag har haft en usel sommar och har extremt fult hår.

5 kommentarer:

vickan sa...

oooch.... :(
Blev inte håret bra av färgen då???

Cecilia sa...

Jo, det var jättefint efter att du hade klippt det och jag lagt i toningen. Men nu har jag ju tvättat ur den, så nu är det ljus hårbotten igen PLUS en utväxt på cirka en halv cm (jag har ju snabbväxande hår som du vet) så nu har jag tre nyanser i håret och jag har inte råd att köpa mer färg :(

Mona sa...

-Du vet väl att det bara kan bli bättre när man är i botten, så ha hopp!

Cecilia sa...

Ja, jag tror dej Mona :) Jag får försöka tänka på den fina kameran som jag kommer att ha råd att köpa nu när jag har varit så sparsam och duktig i sommar !

Susanne o Collin sa...

Upp med hakan!!! Du som är så duktig. Jag är sååå imponerad av din träning med Goliat. Jag har följt dina bloggar i sommar och tycker att du hunnit med mycket. Fast vi kan ju alla ha en dålig dag?? Eller hur?? Kram Susanne