tisdag, augusti 11, 2009

Älgar och Kulturkalas!


















Idag brakade det till i skogen må ni tro! En stor fjolårskalv dundrade rakt över min och Goliats tilltänkta promenadstig, bara tio meter ifrån oss. Galning! Goliat stod som förstenad och visade inget intresse av att följa med det väldiga djuret när vi passerade platsen han hade sprungit förbi på. Andra djur såsom rådjur och harar är däremot mycket intressant och det ska både nosas och viftas på svansen.

Ikväll åker jag och Mattias till kulturkalaset i Göteborg och tittar på Laleh som spelar där!
Jag missade ju hennes konsert på Peace and Love då vi fick problem med bilen och anlände till området mycket senare än vad som var planerat. Så nu är jag jättelycklig!


5 kommentarer:

vickan sa...

usch, håll för öronen åt mej med ;) hehe.... hoppas ni får trevligt iaf!!!!!!!!! ;P

Sofia sa...

eh Laleh är ju bråe...kul.

Cecilia sa...

Konserten var sjukt bra! Men hon var väldigt flummig, haha! Som en liten mini-Dileva ungefär. Men hon sjöng så fruktansvärt bra. T.o.m Mattias höll med om detta, trots att han verkligen inte gillar sån här musik. Underbart var det :)

vickan sa...

hehe, det var säkert jättebra! Sångrösten har det väl aldrig varit fel på, snarare musiken hehe...;)

Cecilia sa...

Ja, jag tycker inte heller att alla låtarna är bra, men det var nog hela grejen. Göteborg en sommarkväll, massor av folk, våfflor, varmkorv, gå på stan utan jacka... Det är typ det enda jag har gjort på hela sommaren, så jag är jättenöjd och glad att ha fått hitta på nåt, hehe :) Musikerna var så övergrymma att jag fick gåshud.. Gitarristen spelade ett klassist gitarr-intro på en låt, jag trodde jag skulle svimma. Till råga på allt såg jag en jakt-golden i publiken, så kvällen var verkligen perfekt ^^