lördag, augusti 22, 2009

Jag och Hanna bestämde oss för att leta svamp idag på eftermiddagen. Tyvärr är lyser min svampletarförmåga med sin frånvaro, jag tröttnar efter ungefär fem minuter på att leta och om jag mot förmodan skulle ha hittat några svampar så är det antingen fel sort eller så har jag redan hunnit trampa sönder allihopa.

Idag lyckades vi (läs Hanna) i alla fall hitta en näve svamp och vi fick hundarna ordentligt motionerade på kuppen. Vi hann även med att lägga en plats på 2 minuter (Goliat låg, om än ganska oroligt) med tävlingsavstånd till hundarna, miljöträna lite med skrammel och släppa vovvarna lite i rinken nu på sista kvällspromenaden.

Jag tror faktiskt jag hittade fler grodor i skogen än vad jag hittade svampar...

Zipper


Det är så här dom ska se ut Cecilia!
FÖRSÖK KOMMA IHÅG DET!!

Goliat i Zippers mysiga korg

1 kommentar:

Sofia sa...

heh...hade kompisar här igår och vi hade bestämt att vi skulle äta nån slags kantarell middag...vi fick ju snällt knalla i skogen tills vi hade tillräckligt mycket för att middagen skulle bli lyckad...men det var otroligt gott att äta. Kyckling, stekt knatarell sallad och blomkålspuré...väldigt smaskigt!