onsdag, augusti 12, 2009

Dåligt grepp...



En liten filmsnutt från apporteringsträning i Mattias kök.
Goliat har så dåligt grepp om apporten så jag blir alldeles gråtfärdig.
Ingenting verkar hjälpa. Han är nog dömd att få en 7 i ettan på detta moment, för alltid.
Ser ni hur dåligt han håller den när han väl har den i munnen? Det ser ut som att han tycker att den smakar både det ena och det andra, han vill inte hålla i den alls. Dessutom blev jag förbannad på honom när vi tränade idag för då ville han inte ta den alls, och förstod inte våran senaste övning när jag slänger den på marken och han ska plocka upp den. Skit också.
Ja, ibland känner jag att mitt tålamod är obefintligt. Men hur länge har jag tragglat med det här? Jag måste få hjälp av någon expert tror jag. Hur svårt kan det vara att lära en hund att hålla i en träbit tills jag säger att han får släppa? Hur svårt kan det vara?
Jag blir så frustrerad så jag känner för att slå huvudet i bordet.

För att göra dagen lite rolig, trots apporteringsnederlag så tränade vi lite trix.
Här är några smakprov av vad Goliat kan.


Vinka och plats

Inga kommentarer: