måndag, augusti 10, 2009

Jag fick en extra-natt på Hemgården så snart bär det av dit igen.
Satt och gick igenom lite gamla bilder och rensade ut en del, då jag hittade dessa söta bilder från i julas. Detta är Felicia, min ljuvliga brorsdotter och Goliat. Lite smått konfunderad var han allt, men inte alls rädd. Både Felicia och Rasmus (min brorson) är sådär riktigt snälla barn som är underbara att "barn-träna" hunden med. Inga hårda nyp eller ens speciellt mycket intresse för hunden har dom, utan sådär lagom lugna och fredliga. Det är värre med grannpojken som förföljer oss med sin cykel och sladdar precis bredvid där vi går.. Jag vågar knappt gå förbi deras hus längre, jösses.

Idag hängde vi i alla fall hos Nyvaller (ovanligt?) och hjälpte dem att skyffla singel i hundgården. Hundarna fick även vara där i cirka trettio minuter, dom sa inte ett ljud utan gick och lade sig i det lyxiga lilla rummet där de t.o.m har två soffor att ligga i om de skulle föredra det framför hundbädden eller trasmattorna. Där kommer de må gott i september när jag och Goliat ska bo hemma hos dem, ujijuj.

Inga kommentarer: