söndag, augusti 30, 2009

Mode-bloggen Allan


Det här mina vänner är vad man ska ha på sig på appellplan
Märken att föredra är visserligen Haglöfs, Lundhags eller Fjällräven,
men för en student som mej får det duga med T & P outdoor

Idag har vi inte gjort många knop. Mattias flyttpackning och städning har tagit all energi och vi har åkt fram och tillbaka mellan Herrljunga och Ölanda med grejer och burit så ryggen har gått av på mitten. Goliat trivs i alla fall bra som lastbilshund och sitter så nöjt på golvet i lastbilen och flåsar med sin underbara kadaverliknande andedräkt.

Äntligen, efter en månads fattigdom, har jag fått lön för sommarens mödosamma nätter och har faktiskt klickat hem både ett par byxor och ett helt gäng med dummies. Både jag och Hanna hoppas att dummiesarna ska hinna komma denna veckan så att vi kan träna lite jakt snart igen. Jag beställe faktiskt en visselpipa och ska "vissla in" Goliat så fort den kommit hem. Jag känner att visselpipan som inkallningssignal är mycket neutralare än ordet "kom hit"(som ju kan varieras allt ifrån sockersött till vansinnigt galet arg).


Goliat och Zippers pokaler från i fredags :)

2 kommentarer:

Mona sa...

Passar nog till västen också eller?
Obs, tavelhylla borde fungera som pokalhylla!

Cecilia sa...

Ja, jag har faktiskt vågat börja fundera på om man kanske skulle införskaffa sej en liten blygsam hylla att ställa sina små pokaler på. Men sen blir man lite feg när man kommer på att det kanske är att hoppas på för mycket, det där med att få fler än den vi har fått hittills ;)