måndag, augusti 24, 2009

Goliat vs Dart Vader

Mattias skrattade som aldrig förr då han fick ett samtal om att en bekant hade lyckats glömma att lägga i handbromsen på sin bil när denne person (inga namn nämnda) parkerat sin bil i en slänt vid ån i Hudene..... Som ni kanske förstår var det ett helt pådrag och halva byn stod samlad då dykare och dragkrokar och rep skulle försöka fiska upp den stackars bilen, som låg ungefär en halv meter under vattenytan.
Goliat och jag blev medsläpade till detta spektakel och även om jag inte var riktigt lika exalterad som Mattias (som såg ut som ett barn på julafton) så var det ändå lite kul då jag fick pratat lite med en fotograf som var på plats. Fotografen var tydligen nära vän med dykaren som efter att ha virat ett rep runt bilen kom upp för att småprata lite med sin vän. Goliat samtyckte inte till denna stora jättevarelse med svarta kläder, konstig låda på ryggen, nån konstig hatt på huvudet och som lät "PSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSCCCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHHH" så han tyckte det var bäst att skälla ut honom lite. Jag kunde inte mer än hålla med honom. För vem, helt ärligt, har fått möjlighet att miljö/socialträna sin hund bland dykardräkter? Jag kunde inte klandra honom, karln såg verkligen otäck ut.

För övrigt ser mitt hår ut som sumpvatten. Jag lade i något som utgav sig på förpackningen vara "Kastanjeröd" men i själva verket var "Dass-vatten".

2 kommentarer:

Sofia sa...

mmh dassvatten...är det brungulrött med lite majsstänkt i?

Mona sa...

Vi kan gissa......