söndag, oktober 31, 2010

Sunna och Sune

Sunna och Sune

Lille (eller store!?) Sune på upptäcktsfärd
När jag kom hem från kvällens träff på instruktörsutbildningen hade jag fått ett efterlängtat mail med bilder på min valp! Tack Cilla! Lille Sune och hans kullsyster Sunna som är ute på upptäcktsfärd i skogen. Sunna ska stanna hos Cilla och Lasse på kenneln. Men om bara ett par dagar får hon inte längre njuta av brorsans sällskap, för snart kommer jag och hämtar honom!
Jag kan inte förstå, ens när jag ser bilderna, att jag kommer att ha den här valpen hemma hos mig om ett par dagar. Det känns helt surrealistiskt.

På kvällens instruktörsutbildning fick vi genomgå allmänlydnadspasset med våra hundar. Goliat klarade alla moment med MVG (i alla fall enligt mig, ha!) och jag inser att helgens ångest har varit helt i onödan.
Nu ser jag fram emot att få börja med projektarbete och nästa träff ska vi få prova på sök och upplet. Sök är en gren jag aldrig egentligen provat, så jag ser fram emot detta med spänning! Goliat är ju inte direkt den ultimata sökhunden, han hatar ju folk och skulle aldrig drömma om att försöka leta upp några i skogen. Men Sune däremot, han kanske hade gillat denna gren?

Nu väntar lite avkoppling framför teven med film och kladdkaka. Goliat ligger nöjt och sover, vad trött han blev efter kursen!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hur många veckor är Sune nu? Jag måste ju få träffa er snart! Hur kommer du fira jul? Kanske att jag kan åka ner över en dag eller så i december...ja ja är ju lite spänd på hur små jaktgoldisar är

Cecilia sa...

Han är född 8 augusti, så han är snart 3 månader! Ja, klart vi ska ses :) Jag ska försöka komma hem där innan jul en sväng,så då hinner vi absolut ses! Och du är jättevälkommen hit om du vill titta förbi :) Det är inte så långt att köra hemifrån.

Hanna sa...

Men guuuuuuud vilken underbar liten valp!!!!
Underbart söt!