onsdag, oktober 27, 2010

60 centimeter liten och 30 kilo lätt

Nu har jag fått svart på vitt vad jag har att vänta av min framtida hund. En liten klump på 30 kilo med 60 cm i mankhöjd har jag att vänta om ett par år. En reslig pojke kommer jag att ha i min ägo må ni tro! Jag hoppas förstås att han ska få något ofarligt växtfel och stanna på 50 centimeter, men vem är jag att våga hoppas att naturen tar oväntade vändningar? Troligast är ändå att jag helt enkelt får inse att jag om en vecka ha införskaffat mig en stor hund. Jag som alltid har förespråkat mellanstora hundar och absolut under inga omständigheter någonsin i hela mitt liv ville ha en stor hund. Stora hundar är farliga nämligen. Dom äter mycket, hårar dubbelt så mycket, dreglar, tar plats och om man inte lyckas med uppfostran är dom helt olidliga. Givetvis ska ju Sune bli den mest väluppfostrade vovven som gått på fyra tassar. Men allt annat stämmer nog väl överens med honom.

En sån här smidig liten koloss blir alltså min om en vecka!
Goliat har fortfarande inte övergivit Sunes säng och väljer för tillfället den framför sin egen korg. Så vi får se, kanske får Sune ärva storebrors korg från första dagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jasså ska du köpa douglas ;)

Sofia sa...

ja det blir en redig biff=) Frodo är 51 i maken så ca tio cm till på det=) men han kommer ju att vara en sån ängel att han inte märks!

förövrigt ska jag köpa ett hus från den tiden då det bara fanns heltäckningsmatta överallt...det måste ju bara vara hur bra som helst för inomhusträning=)